صنعت پتروشیمی از خام فروشی فاصله گرفته است

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک خود را از صنعت پتروشیمی تأمین می‌کنند.

عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی از خام فروشی فاصله گرفته است و حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک خود را از صنعت پتروشیمی تأمین می‌کنند و می‌توانند از عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بهره ببرند.

به گفته او، از زمستان سال قبل حمایت خوبی در خصوص عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی شد و در حوزه متانول تاکنون فروش اعتباری نداشته‌ایم.

غلامی گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا به‌عنوان راهکاری برای حل چالش تأمین نقدینگی مورد نیاز صنایع تکمیلی برای خرید مواد اولیه است که از دی‌ماه سال گذشته اجرای این طرح شدت بیشتری گرفت.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از رانت جلوگیری می‌کند و مواد اولیه تولیدکنندگان واقعی صنایع تکمیلی تأمین می‌شود.

او گفت: خوشبختانه فروش اعتباری مجتمع‌های پتروشیمی سال ۱۴۰۱ با هدف حمایت از صنایع تکمیلی آغاز شد، به‌طوری که پارسال در مجموع در بورس بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده است. همچنین باید برای مازاد محصولات تولیدی پتروشیمی نیز به‌دنبال سرمایه‌گذار برای تبدیل به محصولات پایین‌دستی با ارزش‌تر باشیم.

او گفت: پتروشیمی‌ها را تشویق به فروش اعتباری در بورس کالا کردیم و همچنین بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی در حوزه متانول عرضه اعتباری نداشتند که این کار، آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار