اقامت ۱۶۰ هزار و ۹۹ نفر مسافران در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از اقامت ۱۶۰ هزار و ۹۹ نفر مسافر طی ۵ ماهه نخست سال‌جاری در واحد‌های اقامتی استان خبرداد.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری مجموع اقامت‌کنندگان رسمی و غیر رسمی در استان ۱۶۰ هزار و ۹۹ نفر بود که این آمار در مدت مشابه پارسال ۱۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر بود و شاهد افزایش ۲۲ درصدی در این بخش هستیم.

وی مجموع اقامت در واحد‌های وابسته به وزارت میراث فرهنگی در استان را طی ۵ ماهه سال جاری را ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: آمار‌های مقایسه‌ای رشد ۳۰ درصدی اقامت در این واحد‌ها را نشان می‌دهد.

صفری اضافه کرد: تعداد ۸۶ هزار و ۵۲۹ نفر از مسافران اقامت یافته در مراکز وابسته به وزارت میراث فرهنگی در استان، ایرانی و ۲۴ هزار و ۵۹۷ نفر مسافر خارجی بودند.

وی گفت: طی سال جاری، اقامت در هتل و مجتمع‌های گردشگری استان رشدی ۳۶ درصدی، مهمانپذیر‌ها رشد ۱۲ درصدی، هتل آپارتمان‌ها رشد ۳۳ درصدی و اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی رشدی ۱۳ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه طی بازه زمانی مذکور، یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۳۹ نفر از مراکز تفریحی توریستی استان بازدید داشتند، گفت: همچنین ۴۳۶ هزار و ۷۸۲ نفر نیز از موزه ها، اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.