نماینده ولی فقیه در کردستان:

مهم‌ترین سرمایه جامعه در دست آموزش و پرورش است

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه جامعه در دست آموزش و پرورش است، گفت: برنامه ریزی در راستای حرکت صحیح، حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه امروز درنشست با مدیر کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان که در آستانه بازگشایی مدارس صورت گرفت ، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و نیز آغاز سال تحصیلی جدید و با ابراز امیدواری به آغاز سال تحصیلی مطلوب برای دانش آموزان و فرهنگیان استان اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان باید از انجام فعالیت‌های فرهنگی غافل نشوند و تمام تلاش خود را در راستای بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌ها به کار ببندند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی مهم‌ترین سرمایه جامعه را در دست آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه برنامه ریزی در راستای حرکت صحیح، حرف اول را می‌زند، عنوان داشت: اهتمام جدی در راستای ایجاد زیرساخت محکم فرهنگی، به قوام و دوام آموزش و پرورش کمک شایانی می‌کند.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: معلمان ما در کلاس‌های درس باید درس زندگی را به دانش آموزان بیاموزند و هیچ‌گاه از آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین تاکید کرد: در امور اجرایی حتما مقید به رعایت قوانین و مقررات باشید چرا که هیچ کس فراتر از قانون نیست و قطعاً اقدامات شما پاداش اخروی خواهد داشت.

آموزش و پرورش کردستان آماده بازگشایی مدارس است

 مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار ، تابستان ۱۴۰۲ را در عین فشردگی کار‌های آموزش و پرورش، شیرین توصیف کرد و با اشاره به توفیقات مختلف از جمله رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری و مدال‌های طلای جهانی، خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین روز‌های آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است.

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سطوح مختلف آماده بازگشایی مدارس است، گفت: هر‌چند مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات وجود دارد، اما با تمهیداتی که به‌صورت تخصصی و در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده؛ زیر ساخت‌های لازم برای یک شروع مناسب مهیا شده است.

او همچنین به اولویت‌های کاری در نظر گرفته شده ار سوی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش کردستان آماده برنامه ریزی در راستای تحقق اولویت‌های این وزارتخانه است.

 ناظمی جلال یکی از این اولویت‌ها را برنامه‌های فراگیر حوزه پرورشی در پنج محور عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی مدارس استان با کمک تمامی ارکان مدرسه از جمله اولیاء و دانش آموزان در حوزه پرورشی تلاش خواهند کرد.

ناظمی جلال در پایان سخنان خود از ضمن قدردانی از همه نهاد‌های همکار با آموزش و پرورش در راستای تمهید مقدمات بازگشایی، ابراز امیدواری کرد تمامی امکانات جهت حضور پرشور و به موقع دانش آموزان استان در مدارس فراهم آید.

گفتنی است در این دیدار مدیران کل نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری و نیز مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و معاونین معاون آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش هم گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های تخصصی خود را در بخش‌های مختلف ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.