استاندار کرمان از پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی کرد

پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور استاندار کرمان در شورای فرهنگی آموزش و پرورش رونمایی شد.

با آغاز به کار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در نشست شورای فرهنگی آموزش و پرورش از پوستر این جشنواره رونمایی کرد.

در این نشست که ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در سالن پیامبراعظم (س) استانداری تشکیل شده بود اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس جشنواره قصه‌گویی استان کرمان با یادآوری این مهم که خداوند به عنوان اول قصه گوی عالم که از رسانه کتاب به صورتی هنرمندانه بهره برده است، گفت: کتاب و قصه در کنار ۶۰ فعالیت ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان بیشترین اصالت را داراست.

 او در رابطه با تعاملات شورای آموزش و پرورش و کانون افزود: وجود کلید واژه مهم «پرورش» که در سند تحول بنیادین هم به آن توجه ویژه شده است، تعاملات را غنای بیشتری می‌بخشد.

خدادادی درباره اهمیت توجه به قصه‌گویی، به این جمله مقام معظم رهبری اشاره کرد که «قصه شخصیت کودکان را می‌سازند» و افزود: در بخش نوجوان حفظ زبان، فرهنگ اسلامی ایرانی، حفظ و احیای روایت‌ها و کلان روایت‌ها، توجه به الگو‌های اسلامی ایرانی با زبان هنرمندانه با توجه به امر قصه و قصه‌گویی مفید محقق می‌شود.

وی با اشاره به مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی به عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین، بخش‌های جشنواره قصه‌گویی شامل مدرن و کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره و بخش۹۰ثانیه‌ای و همچنین محور‌های اساسی آن، چون قصه‌های قرآنی، کارآفرینان و صاحب‌نامان، اسطوره‌ها و آزاد را نیز تشریح کرد.

رونمایی از پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور محمد مهدی فداکار استاندار، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، سعید شعرباف شهردار، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و ... و پنج دانش‌آموز با رتبه تک‌رقمی کنکور امسال انجام شد.

 جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمان و در مرحله استانی ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌بایست فیلم قصه‌های خود را در سایت www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.