وزیر دفاع عراق: نیرو‌هایمان در مرز با ایران مستقر شده اند

ثابت محمد سعید رضا العباسی اعلام کرد: نیرو‌های عراقی در امتداد مرز‌های ایران مستقر شده اند.

ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق امروز سه شنبه اعلام کرد که حضور گروه‌های تروریستی مسلح را به ۵ اردوگاه در داخل کشورش محدود کرده است.

وزیردفاع عراق در گفتگو با شبکه العربیه با تاکید بر این که اجازه نمی‌دهیم از اراضی ما برای تهدید علیه هیچ یک از کشور‌های همسایه استفاده شود، افزود: برای حل مشکلات با ایران و ترکیه راه‌های دیپلماتیک و سیاسی داریم.

ثابت محمد العباسی در مورد حضور نیرو‌های آمریکایی نیز گفت که هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در خاک کشورش وجود ندارد.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که مستشاران نظامی ائتلاف بین المللی در عراق حضور دارند که در زمینه آموزش و تسلیحات مشاوره می‌دهند.

وزیر دفاع عراق همچنین تصریح کرد که کمیته عالی نظامی بین بغداد و واشنگتن برای مقابله با تروریسم و ​​سازماندهی کار مستشاران تشکیل شده است که جلسات این کمیته ادامه دارد و آخرین جلسه چند روز پیش در پایگاه عین الاسد برگزار شد.

العباسی در عین حال تاکید کرد: "ما نیازی به نیرو‌های رزمی نداریم و نیرو‌های ما آماده حفاظت از خاک عراق هستند".

گفتنی در اسفند ماه گذشته، پس از حملات موشکی متعدد ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب کُرد در داخل خاک عراق، علی شمخانی دبیر سابق شورای امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی، توافقنامه همکاری امنیتی مشترکی را امضا کردند. 

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، ۱۱ ژوئیه گذشته گفت که اگر بغداد به تعهدات خود در قبال گروه‌های تروریستی مسلح عمل نکند، ایران حملات خود را به اقلیم کردستان عراق از سر خواهد گرفت و تا سپتامبر امسال به دولت عراق فرصت داد تا گروه‌های تروریستی را خلع سلاح کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار