اخذ مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته

وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.

هزار و سی و دومین (۱۰۳۲) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.

وی افزود: مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران می‌شود.

صحرایی اظهار کرد: استخدام طلاب در آموزش و پرورش مانند سایر داوطلبان ورود به آموزش و پرورش می‌باشد و هیچ امتیاز خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازماندهی مدارس به خوبی انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند گفت: مدیران مدارس برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس آموزش‌های لازم دیده‌اند.

صحرایی با اشاره به نقش و جایگاه مدیران در مدارس گفت: نوع مدیریت در آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، چون هدف آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی مسئولیت پذیر، قانونمند، موثر در تحولات اجتماعی، سیاسی و... در جامعه است.

وی با اشاره به دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: هدف ما از تهیه و تدوین آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، ثبات مدیریت و ارتقای جایگاه آن‌ها در آموزش و پرورش است.

وزیر دولت مردمی اظهار کرد: با تصویب این آئین نامه فرصت انتخاب و انتصاب افراد توانمند، کارآمد، زیده و تاثیرگذار برای مدیریت‌های کلان آموزش و پرورش در استان‌ها را برای وزراء به وجود می‌آورد.

صحرایی اضافه کرد: مدیری که توانمند، اثربخش و موثر در روند تعلیم و تربیت است باید فرصت کار داشته باشد تا بتواند خلاقیت، نوآوری و توانمندی‌های خود را در جایگاه مدیر آموزشی و تربیتی به منصه ظهور برساند.

وی تاکید کرد: باید شاخص ها، شرایط و ویژگی‌هایی که برای انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود باعث بهبود روند کاری آن‌ها شود و برای آن‌ها مانعی ایجاد نکند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران در آموزش و پرورش محور اصلی تحول هستند. نوع عملکرد و فعالیت آن‌ها تاثیر زیادی در روند آموزش و پرورش دارد. 

وزیر دولت مردمی در پایان تاکید کرد: مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش و پرورش است. تمام تلاش ما برای اعتلای مدرسه به عنوان کانون اصلی اجرای سند تحول بنیادین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
دولت بی تدبیر به فکر جوانان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
مالیات سنگین از بازنشستگان چندشغله اخذ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
استخدام مجدد از بازنشستگان پیر = کاهش بهره وری و راندمان کاری در آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
هنوز نمیدونن حقوق شهریور مثل حقوق اسفند باید زودتر بدن
مردم بچه مدرسه ایی دارن
دانشجو راه دور دارن
همه اینها پول باید بلشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
پیرمرد بازنشسته و بعضا مریض را فقط چند نفر باید پرستاری کنند ، زمان بازنشستگی وقت استراحت است نه زمان کار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
مدارس تبدیل شده به مدرسه پیرمردها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
هزاران جوان توانمند فارغ التحصیل دانشگاه های برتر کشور وجود دارند آن وقت شما از بازنشسته ای استفاده می کنید
که حالا باید استراحت کند هیچ توجیهی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
معافیت مالیاتی بازنشستگان چندشغله لغو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
۶۰ هزار جوون رو سر کار گذاشتن حالا کلاس رو دادن به بازنشسته ها . نتایج هم رفت که عزیز کرده ها و اونایی که پارتی دارن رو ببرن سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
بله. این حرف که پارتی بازی شده درسته. و برای من خیلی تلخ بود. وای بحال بچه های ما که این جماعت بخوان بهشون آموزش بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
این پیر و پاتالا جون سر و کله زدن با بچه ها رو ندارن و عین سی دی فقط درس میدن و نباید بهشون کلاس داد و اگرم داد یک کلاس در میون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
جناب وزیر آموزش و پرورش، حالت خوش نیستا!!!
اگه آموزش و پرورش انقدر مهمه، ومدیریت خلاق انقدر تاثیرگذاره، پس باید اول تورو اخراج کرد که بجای استخدام معلم جدید و تازه نفس، داری از تدریس ۲۴ ساعت در هفته توسط بازنشسته ها حرف میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
واقعا چه مرضی هست که معلمان را بازنشسته کنند که دوباره دعوت به کار کنند ؟ به جای این روش اصلا سن بازنشستگی را افزایش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
ممنوعیت جذب و استخدام مجدد بازنشستگان مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که هیچ کدام از ارگان های دولتی تبعیت نکردند از این قانون . وقتی تعداد زیادی از فارغ التحصیلان جوان ، بیکار هستند نباید بازنشسته ها دوباره دعوت به کار شوند
آخرین اخبار