پنج شنبه؛ برگزاری نخستین جلسه استیضاح بایدن

مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد پنج‌شنبه هفته جاری نخستین جلسه استماع مربوط با استیضاح بایدن را برگزار کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه پیشین آمریکا در طول ۴ سال سکانداری کاخ سفید با دو بار استیضاح شدن رکوردار این امر در تاریخ ایالات متحده بود. با این حال، اکنون قانونگذاران جمهوری‌خواه به دنبال گرفتن انتقام از رئیس جمهور دموکرات این کشور هستند.

به گزارش تله تریدر، قانون‌گذاران آمریکایی قرار است نخستین جلسه استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را در پنج‌شنبه هفته جاری برگزار کنند. 

بر این اساس، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به فاکس نیوز اعلام کردند مجلس نمایندگان آمریکا که اکنون در دست اکثریت جمهوری‌خواه است در نظر دارد نخستین جلسه استماع مربوط به استیضاح بایدن و اتهامات مربوط به سوء استفاده وی از قدرت و فساد را ۲۸ سپتامبر برگزار کند. 

بنابر اعلام این منابع آگاه، گرچه قرار نیست در این جلسه مدارک و شواهد جدیدی رونمایی شود، اما قرار است طی آن اطلاعات موجود درباره اتهامات وارده مرور شود. 

همچنین قرار است کمیته نظارت مجلس نمایندگان در هفته جاری سوابق بانکی هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور و برادرش جیمز بایدن را درخواست کند. 

به دلیل این که مجلس سنا در دست دموکرات هاست، در نهایت طرح استیضاح بایدن در مجلس نمایندگان به نتیجه‌ای نخواهد رسید. با این حال، به دلیل این که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در سال آینده برگزار شود، این استیضاح می‌تواند بر روی رای دهندگان مستقل تاثیر گذشته و اقبال عمومی به بایدن را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار