بیش از ۹۷۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی در کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و هفتصد مورد بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه امنیت غذایی و سلامت غذا یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی است که نقش این دستگاه را در این راستا پر رنگ‌تر می‌کند گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و هفتصد مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی ها، مرغ فروشی‌ها، سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های خام دامی، کارگاه‌های بسته بندی گوشت و فراورده‌های گوشتی، رستوران‌ها و سایر مراکز وابسته صورت گرفته است.

او با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در قالب اکیپ‌های سیار در ساعات اداری و ۱ اکیپ سیار دیگر در بعد از ظهر‌ها و استفاده از حداکثر توان این نیرو‌ها افزود: با رصد و پایش کلیه فرآورد‌های خام دامی در محل نگهداری آن‌ها موارد بهداشتی کنترل شد و توصیه‌های بهداشتی لازم در جهت بهبود شرایط ارائه شد و مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر قابل استفاده ضبط و امحا گردید.

زین الدینی در ادامه تصریح کرد: همه آحاد جامعه حق دسترسی به غذای سالم را دارند و بایستی نظارت بر سلامت، بهداشت و کیفیت تولیدات دامی را به منظور حفظ سلامت مردم جامعه و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از فرآورده‌های خام دامی به دقت پیگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: فرهنگ سازی برای افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های مشترک و نظارت هرچه بیشتر بر مراکز عرضه، پیشگیری از کشتار غیرمجاز و ... از مهمترین اهداف دامپزشکی برای افزایش نظارت‌ها است به شهروندان است.

او توصیه کرد: در هنگام خرید فراورده‌های خام دامی به برچسپ مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء)، مهر و لیبل دامپزشکی دقت کنند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق شماره تماس ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی به منظور برخورد با مراکز متخلف اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار