۳۰ میلیون هکتار از مناطق کشور در معرض بیابانی شدن

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: براساس مطالعات صورت گرفته ۳۰ میلیون هکتار از مناطق کشور تحت تاثیر بیابانی شدن است.

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: براساس آخرین مطالعات ۳۰ میلیون هکتار از مناطق تحت تاثیر بیابانی شدن است که اکنون ۱۴ میلیون هکتار به کانون بحران ریزگرد در کشور تبدیل شده است.

او سطح بیابان‌های طبیعی کشور را ۳۲ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: گرچه بخشی از مراتع کشور ظاهر بیابانی شدن پیدا کرده است، اما قابلیت بیابانی شدن را ندارد.

جعفریان ادامه داد: ۸۸ درصد کشور پتانسیل تخریب سرزمین را دارد که این امر بدان معناست که به جز نوار باریکی از حوزه جنگل‌های هیرکانی یا غرب کشور همه عرصه‌ها این وضعیت را دارند.

او افزود: سالانه یک میلیون هکتار از عرصه‌های کشور به مناطق بیابانی اضافه می‌شود که بخش عمده روند افزایش کانون‌های بحرانی کشور به فرسایش بادی باز می‌گردد.

مدیرکل دفتر امور بیابان های کشور با بیان اینکه بخش عمده ریزگردها حدود ۲۵۰ میلیون هکتار از حوزه های خارج وارد کشور شده است، گفت: رصد عرصه های طبیعی نشان می‌دهد که روند افزایش کانون های بحرانی ناشی از فرسایش بادی به مراتب بیش از یک دهه گذشته بوده که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم با نتایج بدست آمده از مطالعات جدید اقدامات موثری در این زمینه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
میشود جلوشو گرفت اگر میوه را می شویی و حمام می ری یک تشت بزار نگذار آب به فاضلاب برود همان آب. رو بریز پای درختان منزل کوچه و صحرا هر کجا درخت تشنه آبی بود.با این طرق میشه تا 50درصد درختان را نجات داد و در مصرف آب هم صرفه جویی کرد
آخرین اخبار