فعالیت ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در استان همدان

معاون امور جوانان استان همدان گفت: ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در استان همدان فعالیت می‌کنند.

میلاد مرادی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در حوزه جوانان با اشاره به اینکه ۱۵ مراکز تخصصی مشاوره خانواده در استان وجود دارند، گفت: ۴ مرکز تخصصی با عنوان مراکز همسان‌گزینی دارای مجوز از اداره ورزش و جوانان نیز در این استان فعالیت می‌کنند. 

او گفت: این دوره‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج صورت می‌گیرد که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مراکز مشاوره کارگاه‌های برای جوانان برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان استان همدان گفت: افرادی که در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینند منجر به جلوگیری از انتخابات ناصحیح در امر ازدواجشان است، یکی از هدف‌های این کارگاه‌های آموزشی تمرکز در افزایش جمعیت و تحکیم خانواده است.

مرادی با بیان اینکه برای جوانانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند شرایطی فراهم می‌شود که علاوه بر حضور در کارگاه سه جلسه مشاوره رایگان نیز به آن‌ها اختصاص داده شود، گفت: این کارگاه‌ها گستردگی خاصی برای همه جوانان دارد به لحاظ گروه سنی و تعداد نفرات که می‌توانند در آن حضور داشته باشند متفاوت است.

او گفت: آموزش‌های گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در قالب آشنایی با مهارت‌های خود شناختی، مهارت‌های ارتباطی و آسیب‌های قبل از ازدواج و در گروه ۱۸ تا ۳۵ سال در قالب آموزش‌های انتخاب همسر و معیار‌های آن و موانع ازدواج است.

مرادی با اشاره به سازمان‌های مردم نهاد گفت: سمن‌های تخصصی در این حوزه بعد از فراخوان طرح خود را به این مجموعه ارائه می‌دهند و با انتخاب آنها، در کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌شوند.

او گفت: علاوه بر به کارگیری سمن‌های تخصصی و مراکز مشاوره در بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، معاونت جوانان می‌تواند در قالب تفاهم نامه با مجموعه‌های فرهنگی و جهادی و همچنین حمایت مالی از مجموعه‌های مذکور در قالب ۳۰ درصد بودجه‌های مربوطه نسبت به برگزاری این کارگاه‌ها اقدام نماید.

معاون امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های مهارتی آموزشی با الویت بندی در شهر‌های با شرایط ویژه انجام می‌شود، گفت: در برخی از شهر‌ها که در حوزه ازدواج و طلاق شرایط بحرانی دارند این کارگاه‌ها تشکیل می‌شود.

مرادی گفت: هر کلاس ۸ ساعت به صورت چهار کارگاه ۲ ساعته تشکیل می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار نفر در ساعت در سال جاری در این کارگاه آموزش ببینند.

او با بیان اینکه الویت این کارگاه‌ها دانش‌آموزان، سربازان، طلاب جوان، کارگران جوان و جوانان دارای مشاغل آزاد هستند، گفت: در این کارگاه‌ها مسائلی با سرفصل‌های مختلف در قالب گروه سنی متفاوت آموزش داده می‌شود، مهارت‌های همسر داری، مشاور هنگام ازدواج، نقش عفاف و حجاب در استحکام خانواده نیز از آن جمله است که زیر نظر اداره ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.