کره جنوبی: به هرگونه حمله هسته‌ای پیونگ یانگ پاسخ می‌دهیم

رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام کرد: واشنگتن و سئول تاکید دارند هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی هشدار داد: تصمیم کره شمالی برای استقرار تسلیحات هسته‌ای «پایان رژیم در پیونگ یانگ» را به همراه خواهد داشت، و مدعی شد: همکاری نظامی بین کره شمالی و روسیه غیرقانونی و ناعادلانه است، زیرا با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر تحریم‌های بین‌المللی دیگر مغایرت دارد.

وی اعلام کرد که او این موضوع را در نشست این هفته مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد کرد تا مطمئن شود که جامعه بین‌المللی در واکنش به چنین اقدامی محکم‌تر متحد خواهد شد.

کره شمالی که در سال جاری یک سری آزمایش‌های موشکی بالستیک انجام داده و بار‌ها هشدار داده است که برای دفاع از خود در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تردید نخواهد کرد. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اوایل سال جاری گفت که اگر سئول و واشنگتن با اجرای برنامه‌های گسترده‌شان، از «خصومت آشکار» علیه پیونگ یانگ دست برندارند، نیرو‌های راهبردی هسته‌ای پیونگ‌یانگ «در هر زمان آماده‌سازی کاملی برای انجام مأموریت مهم خود- از جمله در داخل و اطراف شبه جزیره کره- خواهند داشت».

مصاحبه یون سوک یول در آخرین روز سفر کیم به روسیه منتشر شد، این سفر که باعث نگرانی کره جنوبی و غرب شد. رهبر کره شمالی از روز سه شنبه هفته گذشته در روسیه بود و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ملاقات‌هایی داشت. کیم از پایگاه فضایی وستوچنی و نیروگاه‌های هوانوردی در خاور دور روسیه بازرسی کرد و سخت افزار‌های نظامی مختلف از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک با قابلیت حمل اتمی را دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
ژاپن و کره جنوبی اگر جرآت دارند یک کلمه بر خلاف منویات اربابشان امریکا رفتار کنند مثل سگ طرد میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
اون موقع راضی به زحمت تو نیستیم
آخرین اخبار