آغاز سال تحصیلی حوزوی در سمنان

آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان سمنان در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا با حضور طلاب، استادان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

رئیس حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان از افزایش ۲۵ درصدی داوطلبان ورود به حوزه در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: داوطلبان ورودی امسال از سطح معدل بالایی برخوردارند.

حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی فر از ایجاد دو رشته جدید سطح سه حوزه (مقطع کارشناسی ارشد) در حوزه‌های استان خبر داد و گفت: رشته تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان در سمنان و رشته مشاوره در بسطام از مهر امسال با پذیرش ۱۵ طلبه در هر رشته دایر شده و هم اکنون تعداد رشته‌های سطح سه حوزه‌های استان به ۵ رشته ارتقاء یافته است.

به گفته وی هم اکنون افزون بر ۸۰۰ طلبه در سه سطح ۱۱ حوزه و مدرسه علمیه در استان مشغول تحصیل هستند و علاوه بر آن در دو شهر سمنان و دامغان نیز سطوح عالی درس خارج حوزوی نیز دایر است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزوی با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه تعطیلی ندارد و نه تنها در طول سال تحصیلی بلکه در ایام فراغت تابستانی نیز باید نشست‌ها و مباحث علمی ادامه داشته باشد به طلاب جدید توصیه کرد سه رکن اساسی تحصیل، تهذیب و ورزش را که از تاکیدات علمای دینی است فراموش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نشاط علمی و تحصیلی در کنار برخورداری از معارف اهل بیت را زمیه ساز اشتیاق به آموزش و تثبیت آموخته‌ها در بین طلاب دانست و به آنان توصیه کرد: با همت عالی افق‌های علمی بلندی را برای سرانجام امور تحصیلی خود در نظر بگیرند.

وی یکی از نکات مهم تحصیل در حوزه را ارتقاء بینش سیاسی و بصیرت افزایی برشمرد و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه بعنوان مبلغان آینده جامعه اسلامی باید از قدرت تحلیل مسائل سیاسی بخوبی برخوردار باشند و به نظر من مطالعه و تحقیق در خصوص محتوای نامه‌های جضرت علی (ع) به افراد و شخصیت‌های مختلف منبع خوبی برای افزایش سطح آموزه‌های سیاسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.