در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتخاب مسیر اشتباه توسط افراد افسرده

یک متخصص روانشناسی گفت: افراد در معرض خودکشی با رفتار‌های اشتباه افراد در جامعه حال بدتری را تجربه می‌کنند.

لیلا شقاقی متخصص روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی از افراد افسرده و یا کسانی که دچار اختلال شخصیتی هستند ممکن است تمایل به خودکشی در آن‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: این افراد به علت احساس سرکوب شدن درونشان عمدتا به ناامیدی می‌رسند و مدام دنبال راه و روش برای آرام کردن خودشان هستند.برای رهایی از آن حس ناامنی مسیر خودکشی را انتخاب می‌کنند.

او گفت: افراد در معرض خودکشی با رفتار‌های اشتباه افراد در جامعه حال بدتری را تجربه می‌کنند. به طور مثال اگر دلداری سطحی داده شود و بگوییم برخی از افراد این مشکل را دارند تنها احساس خودکشی در آن ها تقویت می شود.مردم می‌توانند یاد بگیرند چگونه با این افراد برخورد کنند.یکی از آن روش‌ها همدلی با افراد در معرض خودکشی است. این افراد نیاز دارند شنیده شوند بدون آن که قضاوت شوند.

متخصص روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده بیان کرد: متاسفانه مردم ما در زمینه همدلی ضعیف هستند و فورا دوست دارند راهکار دهند در صورتی که افراد ناامید نیاز به درک شدن و همدلی دارند. این که بدانند تنها و تحت فشار نیستند کافی است.خیلی از افراد در مقاطعی از زندگی ممکن است تمایل به خودکشی درونشان شکل بگیرد.

او تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که تمایل به خودکشی نشان دهنده ضعف درونشان نیست. حمایت از این افراد راهکار ابتدایی برای مانع شدن در مسیر خودکشی است. برای مقابله با حس افسردگی باید مشکل زمینه‌ای درون این افراد درمان شود به طور مثال اگر افسردگی دارند این بیماری باید رفع شود. آن‌ها نیاز به این دارند که بدانند احساساتشان در حال تغییر است. مثلا این که یک روز احساس خودکشی درونشان شکل می گیرد، می‌تواند رفع شود و دیگر وجود نداشته باشد.

شقاقی گفت: اگر حس شرم را درون افراد تقویت کنیم همین موضوع موجب می‌شود احساس خودکشی درونشان قوی‌تر شود. همان طور که این احساس خودکشی درون فرد نقش می‌بندد زودگذر هم می تواند باشد.کسی که به خودکشی فکر کند و حتی نقشه آن را در ذهنش طراحی می‌کند فورا باید مورد حمایت قرار بگیرد.

متخصص روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده در پایان بیان کرد: فرد را نباید تنها گذاشت و باید به او حس امنیت داد تا بهتر با این موضوع مقابله کند. بهتر است به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کرد تا مداخلات دارویی را برای فرد مورد نظر شروع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
افراد افسرده فقط باید خبرهای شاد و فیلم و اصوات شاد ببینن
آخرین اخبار