افشای پیام‌های خصوصی ترامپ در توییتر

اسناد دادگاه، مکالمه‌های خصوصی ترامپ که توییتر افشا کرده بود را ارائه کرد.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) داده‌هایی از پیام‌های خصوصی ترامپ را در راستای تحقیقات درباره پرونده مداخله در انتخابات «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین و نامزد کنونی جمهوریخواهان در انتخابات به  دادگاه ارائه کرده است.

پرونده‌های دادگاهی که به تازگی ارائه شده است، نشان می‌دهد دستکم ۳۲ پیام خصوصی ترامپ در راستای تحقیقات درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ از توییتر در اختیار قرار داده شده است. اسناد دادگاه دیگری پیشتر در ماه اوت بیانگر آن بود که دادستان‌های فدرال تعدادی از پیام‌های خصوصی ترامپ را دریافت کرده‌اند.

تعداد ۳۲ پیام اکنون مشخص شده و گفته می‌شود در آن این شبکه درخواست غرامت ۳۵۰ هزار دلاری به دلیل عدم رعایت شرایط حکم بازرسی کرده است. البته محتوای پیام‌ها همچنان نامشخص است.

ترامپ در حال حاضر با چهار پرونده مختلف در دادگاه‌های فدرال و ایالتی مواجه است که می‌تواند تبعات سنگینی برای او در پی داشته باشد. با این حال، ترامپ در صورتی که بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود بر اساس اختیارات قانون اساسی می‌تواند حتی پس از محکومیت قضایی خود را مورد عفو قرار دهد.

چهار پرونده قضایی که اکنون درباره رئیس جمهور پیشین آمریکا در دادگاه‌های ایالتی و فدرال در جریان است پیرامون نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده، تلاش برای مداخله در نتایج انتخابات در ایالت جورجیا، حملات ششم ژانویه به کنگره در سال ۲۰۲۱ و دادن حق السکوت به یک بازیگر زن می‌شود. او خود در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی اعلام کرد: «بسیار بعید است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خود را پیرامون ۴ پرونده قضایی‌ام مورد عفو قرار دهم.»

به تازگی دونالد ترامپ در مصاحبه با برنامه رادیو آمریکا مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب نمی‌شد و او همچنان در کاخ سفید باقی می‌ماند، جنگ میان روسیه و اوکراین در نمی‌گرفت و همچنین مدعی شد که اگر همچنان رئیس‌جمهور بود، در حال حاضر بحثی درباره تایوان وجود نداشت و او ارتباط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی خود حفظ می‌کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار