اهدای ۵۰۰ واحد خون در پایگاه انتقال خون حرم مطهر رضوی

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: همزمان با سه روز پایانی ماه صفر، یک پایگاه انتقال خون در حرم مطهر رضوی فعال و طی دو روز گذشته ۵۰۰ واحد خون اهدا شد.

سعید اصغریان مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای محرم تا انتهای صفر پویش نذر خون را برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب مردم در خراسان رضوی مواجه شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه امروز همزمان با روز پایانی صفر، اختتامیه این پویش برگزار می‌شود، از فعالیت پایگاه انتقال خون در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان محترم آستان قدس رضوی بعد ۲۵ سال توانستیم در راستای فرهنگ ایثار و اهدای خون، در حرم مطهر رضوی یک پایگاه داشته باشیم، این پایگاه از روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر (ص) در باب الکاظم (ع) در جوار صحن پیامبر اعظم (ص) فعال شده است.

وی که برای بازدید به پایگاه انتقال خون حرم مطهر در باب الکاظم (ع) آمده بود، افزود: خوشبختانه این پایگاه با استقبال و رضایتمندی زائران و مجاوران همراه بوده و تا ساعت ۱۳ ظهر امروز ادامه دارد.

اصغریان گفت: روز گذشته حدود ۳۶۰ نفر به این پایگاه مراجعه کردند و در مجموع ۳۰۰ واحد خون از طریق زائران و مجاوران اهدا شد؛ روز پنجشنبه هم حدود ۲۵۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که منجر به اهدای ۲۰۰ واحد خون شد و در مجموع می‌توان گفت در دو روز گذشته ۵۰۰ واحد خون اهدا شده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه از هر واحد خون سه فرآورده خونی استخراج میشود و میتواند جان سه بیمار را نجات دهد، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد خون جان حداقل هزار و ۵۰۰ بیمار را نجات داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار