۸۹۰ دانشجوی جدید به دانشگاه فرهنگیان می‌روند

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: سهمیه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برای امسال، پذیرش ۸۹۰ دانشجوی جدیدالورود است.

اکبری مطلق مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: بررسی صلاحیت عمومی و اختصاصی دانشجویان جدیدالورود امسال، آغاز شده و در حال انجام است.

او افزود: حدود دو تا سه برابر ظرفیت پذیرش، دانشجوی جدید دعوت به مصاحبه شده که از بین آن ها، دانشجویانی که نمره بالاتری را کسب کنند، انتخاب می‌شوند.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه در این مصاحبه حضور  خانم‌ها و آقایان تقریبا برابر است، بیان کرد: دانشجویانی که دعوت به مصاحبه شده اند، از نظر صلاحیت عمومی، علمی و معاینات پزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: امسال  تأثیر صلاحیت‌های عمومی در قبولی دانشجویان بیشتر شده است.  

او با اشاره به اینکه امسال حساسیت بالایی در خصوص پذیرش معلم در طراز انقلاب وجود دارد، اظهار کرد: در روند مصاحبه ارزیابان شخصیت شناسی دانشجو‌ها را انجام می‌دهند و اگر داوطلبان در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، قرآنی، مهارت‌های خاص ادبی و هنری، فعالیت‌های بسیجی، جشنواره‌های مختلف و حوزه فناوری فعالیت یا رتبه‌ای داشته اند، آن را ارائه کنند تا امتیاز بیشتری بگیرند.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه باید داوطلبان معاینات پزشکی لازم را هم انجام دهند عنوان کرد: این معاینات در درمانگاه فرهنگیان بیرجند با دریافت هزینه اندکی انجام می‌شود.  


بیشتر بخوانید


مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: برای انجام مصاحبه، دانشجویان باید ابتدا در سامانه اعلام شده ثبت نام و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

او افزود: همچنین داوطلبان باید برای انجام مصاحبه، در زمان اعلام شده حضور پیدا کنند، در غیر این صورت حذف شده و جای آن‌ها به افراد دیگری داده می‌شود.  

اکبری مطلق با اشاره به اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برای امسال، پذیرش ۸۹۰ دانشجوی جدیدالورود است، بیان کرد: از این سهمیه، تعدادی از دانشجویان بومی استان و تعدادی هم از سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: در رشته آموزش ابتدایی، بیشتر دانشجویان بومی استان هستند، اما در رشته‌های دبیری از جمله گرایش‌های تاریخ، جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و الهیات  دانشجویان از مناطق مختلف کشور حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.