وزیر امور خارجه:

در چارچوب منافع ملی با شرق و غرب همکاری می کنیم/ ادعای نفت در برابر غذا دروغ است

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران را نه به شرق و نه به غرب گره زده ایم و در چارچوب منافع ملی با شرق و غرب عالم کار می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت: سیاست خارجی ما بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی است و مردم مطمئن باشند با توجه ویژه دولت سیزدهم و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به موازات توسعه علم و فناوری قدرت اقتصادی ایران در اینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

وی افزود: بی اثر کردن تحریم‌ها یکی از سیاست‌های اصلی وزارت امور خارجه است و از سال گذشته ۳۹۰ میلیون پند مطالبات بیش از چهل ساله کشور از دولت انگلیس را دریافت کردیم و تا هفته‌های آینده نیز ۶ میلیارد یورو از دارایی‌های کشور نزد کره از فضای رسمی مبادلات بین المللی وارد دو بانک مورد درخواست در منطقه می‌شود و تمام کالاهای غیر تحریمی قابل خریداری است و ادعاهای نفت در برابر غذا دروغ است.

امیرعبدالهیان تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه را یکی دیگر از رویکرد‌های وزارت امور خارجه برشمرد و گفت: مذاکره یکی از ابزار‌های دیپلماسی است و بنابر توسعه رهبری و رئیس جمهور مبنی بر عبور نکردن از خطوط قرمز حقوق خود را از مسیر دیپلماسی عزت مندانه محقق می‌کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: در چند سال اخیر چندین شرکت اروپایی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده اند و در تماس با چند وزیر خارجه از جمله آلمان به آنان گوشزد کردیم که به جای هیاهو با زبان احترام با ملت ایران سخن بگویند تا منافع مشترک دو طرف تامین شود.

وی ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران را نه به شرق و نه به غرب گره زده ایم گفت: رویکرد مقاومتی نظام ادامه دارد و شعار نه شرقی و نه غربی اعتقاد ما است و در چارچوب منافع ملی با شرق و غرب عالم کار می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ابراز داشت: با استفاده از دیپلماسی عزت مندانه هرجا منافعی برای ملت ایران باشد با قدرت حضور داریم و سعی می‌کنیم درک درستی از ایران در منطقه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه از مقاومت فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت و تلاش می کنیم درک درستی از مقاومت برای سران کشورهای دنیا ایجاد کنیم.

امیرعبدالهیان ضمن تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبری در لبنان افزود: امروز اگر امام موسی صدر در وضعیت نامعلومی است، سید عیسی طباطبایی یار دیرین امام موسی صدر در منطقه مقاومت شناخته شده است.

وی تدین و ولایت مداری را از ویژگی‌های مهم سید عیسی طباطبایی برشمرد و گفت: ایشان هم در سمنان و دامغان هم در محور‌های مقاومت در لبنان خدمات ارزنده و مهمی عرضه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت گفته پولی به ایران داده نمی‌شود، فقط اعتبار بانکی در قطر برای خرید دارو و مواد غذایی و امور بشردوستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
همان برنامه نفت در برابر غذای سازمان ملل که در مورد کشور عراق در زمان صدام حسین اجرا شد
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۸:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
اول میگفتی نه شرقی نه غربی
الان شده هم شرقی هم عربی؟خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
خیلی واضح ب روسیه و شرق گره زدید. مقاومت نکنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
کارت درسته رفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
ادعای نفت در برابر غذا یعنی بند ۷ منشور سازمان ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
آفرین امیرعبداللهیان
آخرین اخبار