مهلت طلایی برای رفع تخلف ساختمان‌های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت:مهلت طلایی رفع تخلف ساختمان‌های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰ بند ت تبصره ۶ قانون بودجه تا پایان شهریور است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت:مالکان ساختمان‌های غیر مجاز تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سامانه (اصفهان من) MY.ISFAHAN.IR و انتخاب گزینه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه کشور، درخواست خود را ثبت کنند.


وحید مهدویان با اشاره به اینکه این تبصره قانونی فرصتی بی‌نظیر برای مشمولان احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است افزود: براساس رایزنی‌هایی که در مجمع کلانشهر‌ها انجام شد، بند ت تبصره ماده ۶ در کمیسیون عمران مجلس مصوب شد و این امتیاز و فرصت محدود فراهم شده که مالکان ساختمان‌های غیر مجاز با استفاده از این تبصره قانونی مشکل ساختمان‌ها را رفع کنند.


او گفت: برای پرونده‌هایی که تا قبل ازپایان سال ۱۴۰۰ جریمه صادر شده باشد افراد برای دریافت گواهی عدم تخلف و پایان کار می‌توانند با استفاده از این قانون و پرداخت جریمه اگر تخلف صورت گرفته در صورتی که مخالف اصول سه گاه شامل شهرسازی، بهداشتی و فنی است نباشد از دامنه شمول این دستورالعمل بهره‌مند شوند.


مهدویان اضافه کرد: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه شامل ساختمان‌هایی می‌شود که درون محدوده ۲۴ هزار هکتاری شهر اصفهان بوده و رای قطعی ماده کمیسیون ۱۰۰ برای آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مالکان ساختمان‌های غیرمجاز بصورت غیر حضوری می‌توانند از این فرصت برای رفع تخلف استفاده کنند، ابراز داشت: شهرداری اصفهان بدنبال حل مشکل تخریب ساختمان‌های غیرمجاز است.

او خاطرنشان کرد: در این قانون پنج استثنا نیز وجود دارد که اگر رعایت نشده باشند مشمول جریمه نمی‌شود و باید رای تخریب اجرا شود که شامل تجاوز به معابر، تجاوز به املاک مجاور، پیشامدگی غیر مجاز در گذرها، تغییر کاربری باغات و تغییر کاربری فضای سبز است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: در این زمینه نیز برای وصول جریمه درمورد تخلفات سه شرط شهرسازی، فنی و بهداشتی پیش بینی و لحاظ شده که تایید و احراز این اصول ثلاثه توسط سه مرجع قانونی از جمله مهندس ناظر یا مهندسان ذی صلاحی که نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی دادگستری هستند به احرازرسیده باشد.


مهدویان اضافه کرد: این شرایط فراهم و به عهده مالک گذاشته شده تا با رعایت اصول ثلاثه بر اساس حدودی که قانون تعیین کرده، احراز شود و در صورت تایید این کمیته تخصصی فیش پرداخت جریمه صادر می‌شود و مالکان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ فرصت دارد که بصورت نقدی جرایم را پرداخت کنند.


او با بیان اینکه مبالغ جریمه طبق متراژ تخلف و ارزش زمین طبق نرخ روز محاسبه می‌شود، افزود: فعالیت ساختمانی به محض پرداخت جریمه بلامانع خواهد بود.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مبالغی که از محل اجرای بند ت تبصره ۶ بعنوان جریمه دریافت می‌شود طبق قانون صرفاً باید در حوزه حمل و نقل شهری از خرید اتوبوس و ایمن سازی جاده گرفته تا حوزه‌های فرهنگ عمومی هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.