خودداری سخنگوی اتحادیه اروپا از اظهار نظر درباره پرونده متهم سوئدی در ایران

سخنگوی اتحادیه اروپا از اظهار نظر درباره یک متهم سوئدی که در ایران دستگیر شده خودداری کرد و گفت اقدامات اتحادیه به صورت محرمانه انجام خواهد شد.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت یک سوئدی که در ایران به اتهام جاسوسی تحت بازداشت است، گفت: «ما معتقدیم که این به نفع یوهان [فلودروس] و تلاش‌های صورت گرفته توسط مقامات سوئدی، برای رهایی او از زندان است که ما تمام اقدامات خود را با احتیاط و محرمانه انجام دهیم».

به گزارش رسانه‌های غربی، سخنگوی اتحادیه اروپا بر همین اساس ادعا کرد که اظهارنظر‌های مداوم به صلاح پرونده «یوهان فلودروس» نیست.

گفتنی است، ایران روز سه‌شنبه دستگیری این فرد که برای اتحادیه اروپا کار می‌کند را تایید کرد. مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید تحقیقات پیرامون او در حال نهایی شدن است و طی روز‌های آتی با رای قطعی دادسرا به دادگاه ارسال خواهد شد.

نیویورک تایمز هفته گذشته از دستگیری این شخص خبر داده بود. این خبرگزاری در آن زمان اعلام کرد شخصی به نام یوهان فلودروس که برای اتحادیه اروپا کار می‌کند بیش از ۵۰۰ روز است در ایران بازداشت شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن تایید این خبر گفته است «بی‌وقفه» برای آزادی فلودروس تلاش می‌کند.

فلودروس تاکنون چندین سمت در اتحادیه اروپا را به عهده داشته است. وی از سال ۲۰۱۹ به عنوان دستیار کمیسر اروپایی برای مهاجرت خدمت کرده و در سال ۲۰۲۱ نیز به سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پیوست.

وزارت اطلاعات کشورمان مردادماه سال گذشته اعلام کرده بود یک متهم سوئدی به دلیل «برخی رفتار‌ها و ارتباطات مشکوک» در فهرست مظنونین وزارت اطلاعات قرار گرفته و مدتی تحت نظر وزارت اطلاعات بوده است. به گفته این وزارتخانه، این فرد در انتها با تکمیل مستندات در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار