ارمنستان: خاک ما جایی برای فعالیت‌های ضدایرانی نخواهد بود

وزیران امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در گفت وگوی تلفنی، تحولات جاری در منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چهارشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با آرارات میرزوویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان از روند رو به رشد مناسبات دو کشور اظهار خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه اجرایی شدن نقشه راه پیشگیری از آلودگی رود ارس به منظور حفظ سلامت این زیست بوم را حیاتی عنوان کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به رزمایش نظامی ارمنستان و آمریکا، هرگونه حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه را عامل پیچیده‌تر شدن وضعیت منطقه دانست.

وی با اشاره به ضرورت حل و فصل ریشه‌ای اختلافات برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه برای رسیدن به صلح جامع را گفتگو‌ها و سازوکار‌های منطقه‌ای از جمله سازوکار ۳+۳ دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز در این گفت و گوی تلفنی توسعه مناسبات با ایران را سازنده و مهم ارزیابی نمود.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به نقل و انتقال نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد هرگونه تغییر مرز‌ها در قفقاز جنوبی غیر قابل قبول است.

آرارات میرزویان با اشاره به گفتگو‌های همتایان محیط زیست دو کشور، بر اهمیت سلامت زیست محیطی رودخانه ارس تاکید کرد و از سوی دیگر خاطر نشان کرد خاک ارمنستان قطعا مکانی برای فعالیت‌های ضد ایرانی نخواهد بود.

وی بر گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
دولت ارمنستان چرا از کارهای تحریک آمیز دست بر نمیدارد. چرا به اراضی قانونی و حق خودش قانع نیست. چرا فکر فکر می‌کند اگر یک نفر مسیحی ارمنی در خاک کشور دیگری زندگی می‌کند اونجا خاک خودش است.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۸:۳۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
با حرف چیزی درست نمی شود. ایران باید شریک اصلی این گذرگاه باشد و الا امنیت این گذرگاه بدون ایران زیر سوال جدی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
رفتی دست توی دست آمریکا کردی خاک بر سر
نمیدونی اینا همش کار خود آمریکاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
دانشگاه های دولتی و دبیرستان های تیزهوشان دولتی باید برای همه ی اقشار کشور باشد. باید علاوه بر رتبه علمی کلی ، از دهک های پایین اقتصادی نوجوانان و جوانان سهمیه داشته باشند و رقابت علمی در دهک های اقتصادی پایین باعث داشتن ورودی به این مراکز شود
آخرین اخبار