پوتین: روسیه و کره شمالی زمینه‌هایی برای همکاری در حوزه نظامی دارند

رهبران روسیه و کره شمالی طی دیداری ۵ ساعته در مسکو بر تداوم همکاری دو کشور در حوزه‌های نظامی تاکید کردند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوج تنش‌های در شبه جزیره کره میان پیونگ یانگ از یک سو و کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در سوی مقابل تصمیم به سفر به مسکو گرفت. در سوی مقابل، روسیه پس از ۱۸ ماه جنگ فرسایشی در اوکراین نیازمند پر کردن زرادخانه تسلیحاتی خود است. موضوعی که باعث نگرانی کشور‌های غربی شده است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) پیرامون دیدار خود با رهبر کره شمالی گفت: زمینه‌هایی برای همکاری دو کشور در حوزه‌های نظامی وجود دارد. 

پوتین در این باره خاطر نشان کرد: از جنبه تعهدات بین المللی در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد که مسکو به تمامی آن‌ها پایبند است. با این حال، مسائلی وجود دارد که ما می‌توانیم درباره آن‌ها گفتگو و تفکر کنیم. 

در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به گمانه زنی‌های رسانه‌های غربی درباره این سفر اعلام کرد: رهبران دو کشور در دیدار امروز خود هیچ صحبتی درباره خطر جنگ هسته‌ای نداشتند. همچنین به هیچ عنوان هیچ رایزنی درباره استقرار نظامیان کره شمالی در اوکراین مطرح نشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پیرامون دیدار با پوتین گفت: من هیچ تردیدی ندارم که مردم و دولت روسیه در نهایت در جنگ با شیطان پیروز خواهند شد. 

رهبر کره شمالی به طور معمول برای امپریالیست آمریکا از نام شیطان استفاده می‌کند. وی تاکید کرد: ارتش روسیه و مردم این کشور به طور حتم پیروزی بزرگی را در جنگ مقدس برای تنبیه شیطان بزرگ کسب خواهند کرد، شیطانی که در سر خود سودای هژمونی و گسترش توهمات سلطه جویانه را می‌پروراند. 

دیدار و گفتگو میان رهبران دو کشور بیش از ۵ ساعت به طول انجامید و قرار است دو طرف در ضیافت شام شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار