معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

حفظ منابع آب زیرزمینی با بهره‌گیری از پساب در صنایع

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وزارت نیرو بر استفاده از پساب در صنعت تاکید ویژه دارد که می‌تواند برداشت از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهد.

محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آبفا با تاکید بر استفاده صنایع از پساب گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به حساسیت مصرف آب اقدامات ویژه‌ای در حوزه استفاده از پساب توسط وزارت نیرو صورت گرفته و موضوع استفاده از منابع آبی نامتعارف پساب یا بازچرخانی آب در بند "ع" تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان شده است.

جوانبخت از اصلاح تخصیص منابع آبی در صنایع خبر داد و گفت: تخصیص آب به صنایع از منابعی به‌جز آب شرب خواهد بود به طوری که پساب و آب‌های غیر متعارف را جایگزین آب شرب و خام در صنایع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اهمیت رفع مشکل منابع آبی در صنایع خاطر نشان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در راستای استفاده بهینه از پساب به‌عنوان یک منبع پایدار، از برداشت بی‌رویه منابع آب زیرزمینی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به مصرف ۵۰ میلیون مترمکعبی آب توسط صنایع در استان مرکزی از منابع آبی سطحی و زیرزمینی گفت: اجرای بخشنامه پساب و راه اندازی پروژه پساب در استان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

جوانبخت بر لزوم تلاش مدیران در حل مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش رو و همچنین ساماندهی و هموار کردن تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های دارای اولویت در استان‌ها تا مرحله بهره برداری تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار