اولین سفر رسمی وزیر خارجه صهیونیست‌ها به امارات

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قرار است اکتبر آتی برای اولین بار در یک سفر رسمی به امارات سفر کند.

 الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ماه اکتبر به امارات سفر خواهد کرد.

به گزارش i۲۴NEWS، این سفر که برای ۲۲ اکتبر برنامه ریزی شده است، دومین سفر رسمی کوهن به یکی از کشور‌های عادی کننده روابط خود با صهیونیست‌ها، پس از سفر به بحرین در اوایل ماه جاری خواهد بود.

کوهن با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در منامه دیدار کرد و در آنجا از ولیعهد و حامد بن عیسی آل خلیفه، پدرش، برای همکاری در امضای توافقنامه ابراهیم تشکر کرد.

از سویی دیگر سفر به امارات در بحبوحه تلاش آمریکا برای توافق عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی انجام می‌شود. اعضای دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر سفر‌های مکرری به ریاض داشته‌اند تا مذاکرات را تسریع کنند. در همین حال اولین هیات رسمی رژیم صهیونیستی این هفته برای شرکت در نشست یونسکو به عربستان سعودی رفت.

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی و الی کوهن بارها از نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌ سازی روابط با ریاض سخن گفته‌اند؛ گرچه اغلب تحلیلگران و ناظران سیاسی و برخی مقامات اشغالگر از جمله ««تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند تلاش‌های بی‌وقفه تل‌آویو برای عادی‌ سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود و راه درازی تا عادی‌ سازی با ریاض در پیش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار