حرکت پرشتاب اپل به سمت سیاست کربن صفر/ گزارش سالانه پیشرفت زیست‌ محیطی منتشر شد

شرکت اپل همزمان با معرفی آیفون ۱۵پرو که با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم روانه بازار می‌شود، گزارش پیشرفت زیست‌ محیطی سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد.

بنا بر گزارش منتشر شده در وبسایت اپل، این شرکت در سال ۲۰۲۲ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را بیش از ۴۵٪ و به میزان ۲.۳ میلیون تن کاهش داده است که این رقم معادل حذف ۱.۶ میلیون خودرو از جاده‌هاست.

بر اساس این گزارش یکی از مهمترین عوامل این کاهش، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است به‌ طوری که اپل اکنون برای تامین برق مصرفی مراکز داده، دفاتر و فروشگاه‌های خود به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

این شرکت همچنین با بیش از ۲۵۰ تامین‌کننده، قرارداد‌های برق تجدیدپذیر امضا کرده است. عامل دیگر استفاده از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر در ساخت محصولات اپل است.

اپل اکنون از ۲۰ درصد مواد بازیافتی و تجدیدپذیر در محصولات خود استفاده می‌کند. این شرکت، همچنین در حال توسعه محصولاتی است که به طور کامل از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر ساخته شده‌اند.

همچنین اپل بیش از چهل هزار تن زباله الکترونیکی را در سال ۲۰۲۲ بازیافت کرده است. این شرکت، همزمان در حال توسعه برنامه‌هایی برای کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی است.

لیزا جکسون، معاون محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل در مورد پیشرفت‌های زیست‌محیطی این شرکت گفت: «تعهد ما رسیدن به کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ است، هر محصول اپل با انرژی پاک و حتی بیشتر از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر ساخته خواهد شد. زیرا زمین منتظر نخواهد ماند و ما نیز منتظر نخواهیم بود.»

اپل متعهد به ادامه پیشرفت در زمینه‌های زیست‌محیطی است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به اهدافی همچون کربن صفر، استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدید پذیر در زنجیره تولید و تحقیق، استفاده ۵۰ درصدی از مواد بازیافتی در ساخت محصولاتش و کاهش ۵۰ درصدی زباله‌های الکتریکی دست یابد.

شرکت اپل روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریور، از ساعت جدید سری ۹، با واحد پردازش مرکزی قدرتمند‌تری رونمایی کرد.

برچسب ها: اپل ، گوشی هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار