نتیجه تربیت اسلامی کاهش هزینه‌های اجتماعی است

استاندار قم با بیان اینکه در نگاه غربی چیزی بنام تعلیم‌وتربیت وجود ندارد و ثمره چنین نگاهی موجب افزایش هزینه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: نتیجه تربیت صحیح و سبک زندگی اسلامی کاهش هزینه و آسیب‌های اجتماعی است.

سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت (خانه سلیمانی) در دانشگاه قم گفت: اگر می‌خواهیم یک جامعه پویا داشته باشیم، نیازمند زنان و مادرانی هستیم که علی‌رغم پویایی بتوانند در تمامی ابعاد به‌ویژه در تعلیم‌وتربیت مورد تاکید رهبر انقلاب تلاش کنند.

استاندار قم  ضمن ارائه توصیفی از نقش زنان و مادران در تحقق اقتصاد اسلامی، عنوان کرد: هیچ مکتبی در علم اقتصاد به شکوفایی اقتصاد اسلامی نیست؛ زیرا تمامی جزئیات زندگی به همراه اختیارات در آن دیده شده‌است.

آقامیری افزود: در مقابل نگاه غربی، نگاه اسلامی وجود دارد که ثمره آن موجب دستاورد‌های اجتماعی خواهد شد،برای یک خانواده اسلامی دین اسلام قدم‌به‌قدم برنامه و اختیارات دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه نتیجه حرکت در مسیر اسلام فرزندان صالح و ارزشمند است، تصریح کرد: نتیجه چنین تفکری فرزندان شیفته و عاشق پدر و مادر و شهدایی همچون شهید سلیمانی می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه مهم‌ترین نقش یک مادر و همسر تعلیم‌وتربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند. این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است و وظیفه‌ای برای بانوان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار