جابجایی ۷۰ درصد زائرین افغانستانی با ناوگان ایران

امسال ۷۰ درصد زائرین افغانستانی اربعین با ناوگان حمل و نقل ایرانی به سمت مرز چذابه جابه جا شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد گفت: طی ۱۴ روزه گذشته، ۱۶ هزار و ۳۵۱ زائر افغانستانی کشور عراق که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون (تایباد) وارد ایران شده بودند، با ۸۶۵ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون به سمت مقصد خود حرکت کردند.

مسعود سروری افزود: برای تسهیل در جابه جایی اتباع کشور همسایه به سمت مرز خروجی چذابه و کشور عراق، روزانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون در مرز دوغارون مستقر شده بود.

وی اظهار کرد: با تلاش و هم افزایی دستگاه‌های متولی شهرستان تایباد، امسال مدت زمان توقف زائرین در مرز دوغارون برای استفاده از ناوگان حمل و نقل به صفر رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد ادامه داد: با گذشت شش روز از اربعین حسینی در صورت اینکه زائری از سمت کشور افغانستان و دروازه دوغارون وارد ایران شود، خدمات حوزه حمل و نقل برای آن‌ها ارائه می‌شود.

سروری خاطرنشان کرد: در ۱۵ روز گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر از اتباع افغانستانی برای شرکت در اربعین حسینی و مراسم عزاداری‌های پایانی ماه صفر عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند که سال گذشته این رقم به شش هزار و ۵۰۰ نفر زائر رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار