سفیر جدید عربستان در تهران به ملاقات سفیر چین رفت

عبدالله بن سعود العنزی سفیر جدید عربستان در ایران روز گذشته با سفیر چین در تهران ملاقات کرد.

عبدالله بن سعود العنزی روز ۱۴ شهریور ماه جاری وارد تهران شد و روز یکشنبه هفته جاری (۱۹ شهریور) رونوشت استوارنامه خود را تسلیم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

چانگ هوآ سفیر چین در تهران ضمن انتشار تصاویری از دیدارش با همتای عربستانی خود، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: از دیدار با جناب آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر جدید عربستان سعودی در ایران بسیار خرسندم و از مأموریت جدید ایشان استقبال می‌کنم. توافق پکن بین چین، ایران و عربستان سعودی الگویی برای کشور‌های سراسر جهان برای حل مناقشات و اختلافات از طریق گفتگو و مشورت است.

همچنین عبدالله بن سعود العنزی تصاویر و خبر دیدارش با سفیر چین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت در این دیدار، دوطرف گفت و گویی دوستانه درباره موضوع‌های مورد علاقه دو طرف انجام داده اند.

روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و عربستان در ماه‌های اخیر و با میانجی گری چین بار دیگر از سر گرفته شد.

پیشتر علیرضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عربستان سعودی پیش از ظهر سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ وارد ریاض شد و از سوی مسئولان وزارت خارجه عربستان سعودی و همکاران سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض مورد استقبال قرار گرفت.

با ارتقای روابط ایران و عربستان به سطح سفیر، دو کشور پس از هفت سال روابط خود را در عالی‌ترین سطح به طور رسمی از سر گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار