فرماندار فلوریدا هریس را به عنوان مانع استیضاح بایدن معرفی کرد

فرماندار فلوریدا گفت: معاون اول رئیس جمهور آمریکا مانع از استیضاح بایدن می‌شود.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کامالا هریس، معاون رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که مانع استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

دیسانتیس در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز به آمادگی هریس برای ریاست‌جمهوری طعنه زد و گفت: مجلس هنوز تحقیقات در خصوص استیضاح را آغاز نکرده است.

او در ادامه گفت: از نظر آمادگی، اگرچه او خیلی جوانتر است، من فکر می‌کنم که اساساً او مانع استیضاح بوده است، زیرا مردم می‌دانند، مهم نیست بایدن چقدر بد باشد، هیچ کس هریس را نمی‌خواهد، و این یک واقعیت است. این وضعیت غم انگیزی است که آمریکا پیدا کرده است.  

برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان کوین مک کارتی، رئیس مجلس را تحت فشار قرار داده اند تا درباره تحقیقات استیضاح بایدن رأی گیری کند، زیرا چندین کمیته تحت رهبری حزب جمهوری خواه به بررسی خانواده وی و هرگونه ارتباط احتمالی با رئیس جمهور ادامه می‌دهند.

کاخ سفید بار‌ها هرگونه ارتباط بین معاملات تجاری رئیس جمهور و پسرش را رد کرده است. پس از ماه‌ها تحقیق، جمهوری‌خواهان مجلس هیچ مدرکی مبنی بر تخلف بایدن به دست نیاوردند، یکی از سخنگویان کاخ سفید به روزنامه هیل گفت: استیضاح بایدن یک شیرین کاری سیاسی بدون مدرک با هدف تداوم حمله بی اساس به رئیس جمهور است.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در ماه جاری با دو چالش بسیار بزرگ و عمده سیاسی یعنی موضوع استیضاح جو بایدن و پرداختن به موضوع بودجه دولت مواجه هستند.

مک کارتی و دیگر نمایندگان مجلس آمریکا به طور قانونی ۱۱ روز فرصت دارند تا با تامین بودجه چراغ‌های دولت را روشن نگه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار