۱۸۲۰ مورد بازدید از واحد‌های غیر صنفی و اقامتی مشهد از ۱۱ شهریور تاکنون

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ۱۱ شهریور ۱۸۲۰ مورد بازدید از واحد‌های غیر صنفی و اقامتی داشتیم که ۴۷۲ پرونده به ارزش ۴۶ میلیارد ریال به تعزیرات ارسال شده است. ۷۴ مورد شکایت کتبی در پایگاه‌ها رسیدگی شده که بالغ بر ۱۰۹ میلیون تومان استرداد وجه به شاکیان داشتیم.

بخشعلی بیاتی قله‌زو امروز، ۲۰ شهریورماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که برای تهیه اقلام در دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده، اقلام در ۷۰۰ واحد منتخب و مراکز ۱۲گانه عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شوند.

وی افزود: تامین اقلام به صورت متمرکز از واحد‌های تولیدی، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش تامین شده و قیمت عرضه در مراکز حداکثر به قیمت مصرف‌کننده که روی کالا‌ها درج شده خواهد بود و در بسیاری از موارد با قیمتی کمتر از قیمت روی محصول عرضه می‌شود.

بیاتی بیان کرد: در زمینه نظارت‌ها در منطقه ثامن تقسیم کار شده است. اتاق اصناف نظارت واحد‌های صنفی و جهاد کشاورزی نظارت محصولات و کالا‌های اساسی و کشاورزی و مراکز پخش را برعهده دارند و سازمان صمت نیز در تمام موارد به ویژه واحد‌های غیر صنفی، حمل‌ونقل و اقامتی کمک می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص نظارت بر سوغات عنوان کرد: در خصوص نظارت بر سوغات کارشناسان اتحادیه‌های صنفی این وظیفه را برعهده دارند. امسال اقدام ویژه‌ای انجام دادیم و این بود که قبل از یک شهریور قیمت کالا‌ها از جمله سوغات را در سطح عمده‌فروشی و شرکت‌های پخش احصا کرده و همراه با عکس کالا در اختیار بازرسان پیرامون حرم قرار دادیم تا اگر تخلفی صورت گرفت نسبت به تنظیم گزارش اقدام کنند.

وی ادامه داد: زعفران بسته‌بندی باید علامت استاندارد داشته باشد. در این زمینه کارشناسان استاندارد و اتحادیه فروشندگان زعفران کمک می‌کنند تا اگر در واحدی زعفران تقلبی مشاهده کردمد نسبت به پلمب اقدام کنند.

بیاتی تصریح کرد: از ۱۱ شهریور ۱۸۲۰ مورد بازدید از واحد‌های غیر صنفی و اقامتی داشتیم که ۴۷۲ پرونده به ارزش ۴۶ میلیارد ریال به تعزیرات ارسال شده است. ۷۴ مورد شکایت کتبی در پایگاه‌ها رسیدگی شده که بالغ بر ۱۰۹ میلیون تومان استرداد وجه به شاکیان داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار