عزم جهاد دانشگاهی برای ایجاد مفهومی جدید در تجاری سازی

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی گفت: تصمیم داریم در رویداد «هم‌تابازار» موج جدیدی از مفهوم تجاری سازی را در کشور ایجاد کنیم.

جلسه شورای سیاست گذاری رویداد «هم‌تابازار» و «نمایشگاه و هم‌اندیشی هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه ما در جهاددانشگاهی و به طور خاص در سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان مصمم هستیم که موج جدیدی از مفهوم تجاری سازی را در کشور ایجاد کنیم گفت: بر این اساس یک سلسله رویداد‌ها برای این موضوع پیش بینی شده که هم تابازار در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک و مکاترونیک اولین است و امیدواریم در اولین گام پای خود را در جای محکمی قرار دهیم تا رویدادی فاخر و در شأن جهاددانشگاهی، مجریان این رویداد و دستگاه‌ها و همچنین موضوع هوش مصنوعی باشد.

وی  ادامه داد: از دستگاه‌ها می‌خواهیم که ما را از نقطه نظرات خود در این رابطه آگاه کنند، چراکه با توجه به اینکه امروز هوش مصنوعی مورد توجه بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری قرار دارد این نظرات و راهنمایی‌ها می‌تواند برای ما راهگشا باشد و قطعا پذیرای این نظرات هستیم.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با بیان اینکه بنمایه اصلی رویداد «هم‌تابازار» تجاری سازی است، تصریح کرد: ما نشست‌های علمی و کارگاهی طراحی کرده‌ایم، اما موضوع اصلی این رویداد تجاری سازی و تمرکز بر حوزه نمایشگاهی، حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور و برگزاری جلسات است تا ان شاءالله در پایان این رویداد و نشست‌ها بتوانیم بگوییم که این تعداد و میزان قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است.

حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از رویداد «هم‌تابازار»

در ادامه این جلسه علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز ضمن ارائه پیشنهادات و نظراتی در خصوص برگزاری بهتر رویداد «هم‌تابازار» عنوان کرد: جهاددانشگاهی نهاد شناخته شده علمی- فناوری و نهادی میانی است و باید به عنوان عمود خیمه علم، میان دولت و نهاد‌های علمی ایفای نقش کند.

وی در خصوص ماهیت نام جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی از دو کلمه جهاد و دانشگاه ترکیب شده است و در این دو حوزه باید کاری انجام دهیم که دیگران نمی‌توانند انجام دهند و همچنین باید نگاه دانشگاهی داشته باشیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی رویداد «هم‌تابازار» را حرکتی نمادین خواند و تصریح کرد: موضوع هوش مصنوعی، مسأله جدیدی نیست، اما موضوع مهم جهش آن است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تغییرات بسیاری ایجاد کرده که باید در این رویداد به این چهار حوزه پرداخته شود.

 کلانتر مهرجردی با تأکید بر اینکه باید حوزه فناوری را در کشور تقویت کنیم، خطاب به برگزارکنندگان رویداد «هم‌تابازار» گفت: برای برگزاری این رویداد باید هدف اصلی شما نوآوری باشد و به ارائه واقعیت هوش مصنوعی بپردازید.

وی همچنین آمادگی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای همکاری و کمک به این رویداد را اعلام کرد.

«هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شوند

همچنین در ادامه این جلسه، سیروس دشتی مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی نیز گفت: رویداد بزرگ و ارزشمند «هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران و ذی نفعان در حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شده و در راستای رسیدن به اهداف در این رابطه به هم افزایی برسند.

وی با بیان اینکه بر هوش مصنوعی به عنوان ابرروند در مجمع جهانی اقتصاد تأکید شده است، بیان کرد: بنابراین در شبکه آموزش جهاددانشگاهی به نوعی مشتری این رویداد خواهیم بود، چراکه هوش مصنوعی از نیاز‌های آینده است.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی گفت: این توانمندی در جهاددانشگاهی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار