ثبت نام بیش از ۴۳ هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : بیش از ۴۳ هزار زائر کرمانشاهی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

سعید کریمی‌خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : از پنجم مرداد تاکنون ۴۳ هزار و ۶۷۰ زائر کرمانشاهی نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کرده‌اند.

وی افزود: سازمان حج و زیارت وظیفه امداد و راهنمای گم‌شدگان را برعهده داشت و نیرو‌ها با حضور شبانه‌روزی در مواکب و مرز خسروی به راهنمایی زائران پرداختند همچنان تا بازگشت کامل زوار به کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند.

کریمی‌خو تصریح کرد: چهار میلیون زائر اربعین از کشور خارج شدند که تاکنون سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر وارد کشور شده‌اند ومابقی باید فردا به کشور بازگردند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زوار از زیرساخت‌های مرز خسروی، جاده، پارکینگ، پایانه مرزی، نحوه پذیرایی و برخورد اعضای کمیته اربعین ابراز رضایت کردند.

کریمی‌خو تصریح کرد: اعزام‌های کاروانی به عتبات عالیات طی بعد از اربعین از سر گرفته می‌شود و نخستین کاروان در تاریخ بیستم شهریور به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چهارم مهر ماه با نرخ شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعزام خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم زوار استان‌های دیگر از جمله خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل قطار و هواپیما ازطریق پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات اعزام شوند که در این راستا بازدید از زیرساخت‌های مرز به‌عمل آمده و برآورد‌های ریالی نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

کریمی‌خو اذعان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی طرف عراقی ضعیف بود که این موضوع بعد از اربعین تقویت شد در واقع رانندگان اکنون راه را شناسایی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه اذعان کرد: یکی از پیامد‌های خوب اربعین معرفی زیرساخت‌های مرز خسروی بود که سبب خواهد شد سفر‌های کاروانی از استان‌های دیگر هم از این مرز راه‌اندازی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.