وزیر فرهنگ خبر داد:

پایان تدوین سند ملی موسیقی و ارسال آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی

اسماعیلی از پایان تدوین سند ملی موسیقی در شورای هنر و ارسال آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همانطور که وعده داده بودیم با همکاری صمیمانه اعضای شورای هنر، فرایند تدوین و بررسی سند ملی موسیقی در این شورا امروز به پایان رسید و با انجام ویرایش نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب و ابلاغ ارسال می‌شود.

وی افزود: این سند مبتنی بر اندیشه، آرا و فتاوای فقهی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و بر ارتقای فضای موسیقی انقلاب و پیراستن از آسیب‌های موجود استوار شده است.

اسماعیلی یادآور شد: در کنار دفتر امور موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه تدوین این سند، چهره‌های هنری شناخته شده، اصناف و هنرمندان موسیقی نقش آفرینی کردند که بطور مشخص از زحمات آقایان حمید نوربخش، میلاد عرفان‌پور و محمدمهدی سیار که در این کار نقش موثری داشتند تقدیر می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
موسیقی ملی وسنتی بخش فاخر وماندگار فرهنگ وتمدن ایران اسلامی هست . زیرا تنها موسیقی ایرانی هست که با در هم آمیخته شدن آموزه های شرعی اسلامی توانست در این کشور جایگاه بلند ورفیع پیداکرده وامروزه باعث شناخت بیشتری در کارکرد حوزه موسیقی را شاهد هستیم وخواهیم بود .یعنی بزبان ساده تری اینگونه بیان میشود که حوزه موسیقی ایرانی برگرفته از باورهای ملی ومذهبی توانسته رشد کند . امروزه کشور اسلامی ایران نه تنها در عرصه هنر بلکه در تمامی موضوعات امنیتی ،اقتدار واقتصاد وحتی سیاست ضد استکباری وظلم ستیزی برگرفته از فرهنگ دینی و ملی الگوی برای همه بشریت در قرن حاضر شده یعنی یک ایرانی هم به اعتقاد اسلامی و داشتن مکتب اهل بیت مفتخر گردیده وهم با فرهنگ وتمدن دیرینه خود که این دو فرهنگ در کنار هم ایرانی را سربلند وسرافراز کرده . وهنر موسیقی هم یک گوشه کوچک از این افتخارات هست همچنان که در بحث امنیت ملی ودفاع از وطن مکتب شهید سلیمانی را داریم ، مکتب عاشورایی را داریم وهمچنان حماسه آفرینی ها قهرمانان ملی ایران را در شاهنامه داریم
آخرین اخبار