۷ استان پیشتاز خرید تضمینی گندم شدند

۷ استان پیشتاز خرید گندم، مجموعاً ۶ میلیون و۴۰۰ هزار تُن، معادل بیش از ۶۲ درصد گندم‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند.

۳ استان با خریداری بیش از یک میلیون تُن گندم، بیشترین میزان خرید این محصول را داشته‌اند که به ترتیب شامل استان‌های خوزستان با ۱۷ درصد، کردستان با ۱۱ درصد و فارس با ۱۰ درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، در ۴ استان دیگر نیز بین نیم تا یک میلیون تُن گندم خریداری شده است که به ترتیب شامل استان‌های کرمانشاه با ۸ درصد، آذربایجان غربی با ۶ و نیم درصد، گلستان با ۵ و نیم درصد و لرستان با ۵ درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

۷ استان پیشتاز خرید گندم مجموعاً ۶ میلیون و۴۰۰ هزار تُن، معادل بیش از ۶۲ درصد گندم‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند و در ۲۴ استان بعدی، به ترتیب میزان خرید گندم‌ به شرح زیر اعلام شده است:

استان‌هایی که بین یک تا ۵ درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، خراسان رضوی، ایلام، اردبیل، مرکزی، کرمان، قزوین، تهران، بوشهر، مازندران و اصفهان.

استان‌هایی که زیر یک درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند به ترتیب استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان جنوبی، قم، یزد و گیلان.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
بازم هم خوزستان و خوزستانی .کمتر به خوزستان رسیدگی کنید اخهههههههههههههههه چی داره برای مردم .جز گرد و خاک وآب شور و فاضلاب و.. زیاد دارید بهش رسیدگی کنید
آخرین اخبار