پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن بادام در خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت بادام از سطح ۳ هزارو ۴۱۷ هکتار باغ بارور بادام آغاز شده که پیش بینی می‌شود دو هزارو شش تُن بادام برداشت شود.

صفدر صفدی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی در کشور، ۳ هزارو ۷۴۱ هکتار باغ بادام در استان وجود دارد که ۳ هزارو ۴۱۷ هکتار آن بارور است.
وی عملکرد در هر هکتار میانگین ۵۸۷ کیلو عنوان کردو گفت: خراسان شمالی به لحاظ تولید رتبه سیزده و از نظر سطح رتبه یازدهم کشور را دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه از ایجاد سامانه‌های آبگیر در باغات بادام این استان خبر داد و گفت: با هدف جمع آوری آب‌های سطحی سامانه آبگیر در ۱۱۰ هکتار از باغ‌های بادام استان ایجاد شده است.

صفدری افزود: بیشتر باغات بادام در استان در اراضی شیب دار ایجاد شده‌اند، برای جلوگیری از خشک شدن درختان در کنار هر درخت دستکند‌هایی ایجاد می‌شود تا برف و باران به آنجا هدایت شود و در فصل گرم درخت آبیاری شود.

وی گفت: با ایجاد سامانه آبگیر از آفت چوب خوار‌ها که موجب خشک شدن بادام می‌شود، جلوگیری می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: شهرستان بام صفی آباد به عنوان قطب تولید بادام در استان است که در سال‌های اخیر کِرم خراط (چوب خوار) بسیاری از درختان منطقه خشک شدند، که سامانه آبگیر در ۴۰ هکتار از باغات بادام این منطقه اجراشده است.

وی گفت: شهر بام دارای دو هزار و ۱۰۰ هکتار بادام زار دیم است که پیش بینی می‌شود ۹۰۰ تن محصول از باغ‌های آن برداشت شود.

برچسب ها: بادام ، برداشت بادام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.