اتصال ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اصفهان به اینترنت پُرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پُرسرعت مُتصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل شده اند.

جعفر مُطلب‌زاده افزود: هفت روستای جدید در شهرستان‌های تیران و کرون، اردستان، نایین، بویین و میاندشت و چادگان به تازگی تحت پوشش اینترنت پهن باند سیار قرار گرفت و تعداد روستا‌های بهره‌مند از این فناوری در سطح استان به ۸۱۹ روستا رسید.

او با اشاره به بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق محروم و روستایی استان گفت: با توجه به اهمیت استفاده بیشتر روستاییان از خدمات اینترنت پُرسرعت، دولت الکترونیک و دولت همراه، پنج پایگاه استقرار فرستنده و گیرنده (BTS) سیار اپُراتور همراه اول و ایرانسل در روستا‌های شهرستان‌های تیران و کرون، اردستان، نایین، بویین و میاندشت و چادگان احداث و ارتقا یافت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان ادامه داد: احداث و ارتقای فناوری پنج سایت  در روستای قلعه ناظر در شهرستان تیران و کرون، روستای کسوج در شهرستان اردستان، روستا‌های سهیل و سپرو در شهرستان نایین، روستای هلاغره شهرستان بویین و میاندشت و روستا‌های قرقر و معروف آباد در شهرستان چادگان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب ۹۴۹ خانوار مُشتمل بر ۲ هزار و ۸۱۹ نفر انجام شد.

به گفته وی، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستا‌ها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.