ارسال ۹۰۰ مقاله به همایش بین المللی بیانیه گام دوم

رئیس همایش بیانیه گام دوم گفت: تاکنون ۹۰۰ مقاله به به ۴ زبان زنده دنیا به دبیرخانه همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم ارسال شده است.

رئیس همایش بیانیه گام دوم گفت: تاکنون ۹۰۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی به دبیرخانه همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم ارسال شده است. 

مجید تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه، افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۷ بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و تاکید بر دنبال کردن این موضوع داشتند، به همین دلیل می‌خواهیم کاری عمیق، ویژه و با استناد به مراکز علمی تهیه شود.

وی درباره محور‌های همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: مراکز علمی- آموزشی، پژوهشی و اساتید صاحب‌نظر دانشگاه‌ها در قالب کمیته علمی این همایش ما را همراهی می‌کنند و هم اکنون ۱۵ مرکز علمی و دانشی برجسته در قم با کمیته‌های علمی و اجرایی همایش، همکاری دارند.

حجت‌الاسلام تلخابی ادامه داد: این همایش در هشت محور برگزار می‌شود که محور‌های آن شامل؛ «بحث‌های پژوهشی دولت اسلامی»، «وظایف دولت و ملت در گسترش معنویت و اخلاق»، «وظایف دولت و ملت در رونق بخشی به اقتصاد»، «وظایف دولت و ملت در ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی»، «وظایف دولت و ملت در خوداتکایی و کاهش وابستگی»، «وظایف دولت و ملت در حفظ آزادی»، «وظایف دولت و ملت تعادل و تعامل دیگر جوامع»، «وظایف دولت و ملت نسبت به بهینه‌سازی سبک زندگی» می‌شود که همه این‌ها با تلاش یک تیم علمی کارشناسی، از بیانیه مستخرج شده است و ما سعی کرده‌ایم بحث‌ها را به صورت جامع دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از سوی یک فقیه و عالم تدوین شده است، گفت: بررسی فقهی این بیانیه از جهات مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه فقه ما در تمام شئونات فردی و اجتماعی اثرگذار است، بنابراین بیانیه گام دوم بیانگر اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

تلخابی با اشاره به نگارش ۳۰ مقاله سفارشی و برگزاری۲۰ گفتگوی علمی درباره مباحث مطرح شده، افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ مقاله به چهار زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد صد مقاله از سوی خواهران طلبه مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، جامعةالزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران و هفتاد درصد این مقالات توسط طلاب مجتمع آموزش عالی فقه به نگارش در آمده است، ۷۷۰ مقاله با همکاری موسسه امام رضا (ع) ارزیابی شده است که از این میان، بیش از ۵۰۰ مقاله برای همایش پذیرش شده‌اند.

وی اظهار کرد: علم و پژوهش، وظایف دولت و ملت در گسترش و ژرفایی معنویت اخلاق، رونق بخشی به اقتصاد، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اخلاقی، خوداتکایی و کاهش وابستگی، حفظ آزادی، تعامل و تعادل در روابط با دیگر جوامع و بهینه‌سازی سبک زندگی، محور‌های این همایش را شامل می‌شوند.

رئیس همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه از ۳۰ کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی تاکنون ۱۶ کرسی علمی برگزار شده است، گفت: از این تعداد ۹ کرسی توسط نمایندگی‌های المصطفی در هند، پاکستان و افغانستان برگزار شده است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش در آبان ماه افزود: امیدواریم برگزاری این همایش آغازی برای اختصاص برخی از گروه‌های علمی مجتمع آموزش عالی فقه به دیدگاه‌های فقهی مقام معظم رهبری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار