ارائه ۱۲۰ خدمت کمیته امداد در قالب بسته‌های حمایتی به مددجویان سیستان و بلوچستان

پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، وام، مسکن، پرداخت کمک‌معیشت و کالا، خدمات درمانی و امور بیمه و ... ازجمله خدماتی است که در قالب بسته‌های خدمتی به مددجویان ارائه می‌شود.

مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ع) دومین نهادی است که بعد از پیروزی انقلاب با فاصله ۲۲ روز به دستور حضرت امام برای رسیدگی به عمق محرومیتی که در سطح کشور و خصوصا مناطق محروم وجود داشته تشکیل شده است.

وی افزود: در ابتدا کمیته امداد با برنامه‌ای که طراحی کرد کل هدف بر پایه خدمات حمایتی و مسائل معیشتی نیازمندان بود که با گذر زمان و با توجه به حمایت‌ها حدود ۱۲۰ سر فصل کاری در مسائل و خدمات امداد تعریف شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تصریح کرد: جامعه مددجویی که امروز در کمیته امداد حمایت می‌شود در واقع از صفر تا صد یک خانواده از قبل و بدو تولد، دوران تحصیل، ازدواج، بیماری، مسکن و در نهایت سالمندی خانواده را مدیریت میکند که در طی این سال‌ها اتفاقات ویژه و خوبی در کمیته امداد افتاده است.

پرداخت ماهانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان

رمضان پودینه، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان  با اشاره به فعالیت‌های حوزه حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد بیان کرد: اولین فعالیت در حوزه حمایت و خدمات خانواده پرداخت حقوق مستمری است که ماهیانه بیش از ۲۵۰ میلیارد و سالیانه بیش از ۳ هزار میلیار تومان به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی افزود: این مبالغ برای یک نفر از ۷۰۰ هزار تومان شروع و تا سقف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفر به بالا در حال انجام است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: دومین خدمت کمک به امر ازدواج است که بخش مهمی از گرفتاری خانواده‌ها در جریان تامین جهزیه محسوب می‌شود که با نگاه ویژه کمیته امداد به این بخش در سال گذشته ۹هزار و۲۱۱ سری جهیزیه بالغ بر ۴۵ هزار کالا بین خانواده‌های مددجویان توزیع شد.

وی ادامه داد: برای هر خانواده پنج کالای اساسی بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان به صورت کارخانه‌ای پرداخت شد که همین مبلغ در بازار آزاد حدود ۵۰ میلیون است و در همین بخش هدیه ازدواج برای پسران تا سقف ۱۵ میلیون تومان اهدا میشود.

پودینه اذعان کرد: در بخش سوم، فراهم کردن بیش از ۷ هزار کالای اساسی و لوازم ضروری خانواده‌ها که شامل یخچال، تلوزیون و کالا‌هایی که مورد نیاز خانواده‌هاست و در بین خانواده‌ها در سطح استان توزیع شده است.

پرداخت اجاره و ودیعه مسکن مددجویان از دیگر خدمات حوزه حمایت خانواده کمیته امداد است

وی گفت: در بخش چهارم کاری حمایت به خانواده‌ها، کمک به امر اسکان موقت، پرداخت اجاره و ودیعه مسکن مددجویان است با توجه به اینکه اسکان هزینه‌های هنگفتی دارد برای این مددجویان پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اظهار کرد: با توجه به تورم و شرایط ناپایدار اقتصادی به خصوص در حوزه مسکن، بخش بزرگی از جامعه مددجویی با مشکل مسکن مواجه هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) سعی می‌کند به طرق مختلف، این مشکل را تا حدی برطرف سازد.

پودینه گفت: ۶ هزار و۵۷۰ خانوار در حال حاضر اجاره‌نشین هستنند و ماهیانه بین۷۰۰ تا یک میلیون کمک هزینه اجاره مسکن به آنان پرداخت می‌شود و در کنار این رویه اعتباراتی درقالب ودیعه مسکن در شهر‌های بزرگ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با اقساط ۱۲۰ ماهه پرداخت می‌شود که ماهیانه مددجویان فقط کمتراز یک میلیون تومان در ماه باید پرداخت کنند و در شهر‌های با جمعیت کمتر بین۸۰ میلیون تومان تسهیلاتی به صورت کاملا قرض الحسنه دراختیار خانواده‌ها قرار میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار