ترک فعل مدیران به هیچ وجه قابل‌اغماض نیست

دادستان مرکز لرستان تأکید کرد: ترک فعل مدیران در استان به هیچ وجه قابل‌اغماض نیست.

داریوش شاهون وند در جلسه بررسی اجرای احکام قطعی اجرا نشده از سال ۱۳۸۵ تاکنون و رفع موانع موجود، اظهار داشت: در انجام وظایف باید عزم جدی وجود داشته باشد و کوتاهی‌ها و توجیهات غیرمنطقی، قابل‌قبول نیست.

وی بیان کرد: مشکل اصلی در عدم اجرای احکام قطعی، مرور زمان است؛ زیرا خسارت‌های زیادی را وارد کرده است.

دادستان مرکز لرستان، عنوان کرد: مدیرانی که کار انجام نداده‌اند و ترک فعل داشته‌اند؛ بایستی تمام خسارات از لحاظ تضییع بیت‌المال، هزینه و… را پرداخت کنند و این موضوع به هیچ‌گونه قابل‌اغماض نیست.

شاهون وند، عنوان کرد: وقتی شغلی را پذیرفته‌اید باید مشکلات و سختی‌های آن را نیز پذیرا باشید. نه اینکه به دنبال مستمسک و توجیهی برای عدم انجام فعالیت و اجرای کار باشید.

وی اظهار کرد: ارگان قضائی با تمامی ارگان‌ها همکاری می‌کند؛ اما ترک فعل محرز با هیچ توجیهی قابل‌اغماض نیست.

دادستان مرکز لرستان، عنوان کرد: مدیری که ترک فعل کند باید به مراجع قضائی معرفی شود و برخورد‌های لازم صورت گیرد، علاوه بر این، با هر کدام از ضابطین که با توجیهات غیرقانونی شأن مانع از اجرای کار شوند، برخورد می‌شود.

شاهون وند، افزود: اعلام‌جرم علیه مدیران استعلام شود تا رسیدگی صورت گیرد تا برخورد‌های لازم صورت گیرد و به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود؛ زیرا اجرای احکام و قانون مهم است و در این راستا هیچ توجیهی قابل‌پذیرش نیست.

دادستان مرکز لرستان، اظهار کرد: هر مدیری باید به نماینده حقوقی ارگان خود بیشترین بها را بدهد و از آن‌ها مطالبه‌گر باشد تا در پیشبرد و رفع مشکلات حقوقی، اقدامات لازم را انجام دهند.

شاهون وند، افزود: هر چند پیشگیری بسیار مهم است و باید روی این موضوع جدیت وجود داشته باشد، اگر در جایی دیده شد که تخریب هزینه‌های زیادی به دولت وارد می‌کند تعامل کنید.

وی گفت: قبل از تخریب مکاتبات لازم با مالکین متخلف صورت گیرد که درصورتی‌که خودشان اقدام به جمع‌آوری نکنند و موعد مقرر به اتمام برسد باید هزینه‌های تخریب و ماشین‌آلات و… پرداخت کنند.

دادستان مرکز لرستان، ادامه داد: معتقدم می‌توانید با همکاری، هماهنگی و تعامل بین‌بخشی و بین دستگاهی می‌توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، عزم و جزم بیشتر شود و با راهکار‌های قانونی درست و در موعد مقرر اقدام کنید.

شاهون وند، تصریح کرد: در راستای چالش‌ها و رفع موانع، سند تهیه کنید و در اجرای آن‌ها از همکاران با دانش علمی و تجربی بهره بگیرد تا به بهترین عملکرد دست پیدا کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.