اتحادیه اروپا برگزاری انتخابات در قره‌باغ را محکوم کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که انتخابات برگزار شده در منطقه قره باغ کوهستانی را به رسمیت نمی‌شناسد.

نبیله مسرالی، سخنگوی اتحادیه اروپا در خصوص انتخابات برگزار شده در منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت: «اتحادیه اروپا تکرار می‌کند که چارچوب قانونی که این انتخابات در آن برگزار شده را به رسمیت نمی‌شناسد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ترکیه نیز انتخابات برگزار شده در قره‌باغ را «تحت کنترل نیرو‌های غیرقانونی ارمنی» خوانده و آن را محکوم کرد.  وزارت امور خارجه ترکیه می‌گوید این اقدام نقض آشکار حقوق بین الملل از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و اصول سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

گفتنی است منطقه کوهستانی قره‌باغ که در سطح بین‌المللی جزء خاک جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود اما بیشتر جمعیت آن ارمنی هستند،  امروز (شنبه) در پارلمان انتخابات برگزار کرد.

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ماه‌های اخیر بر سر کریدور لاچین به شدت افزایش یافته است. این کریدور تنها مسیری است که ارمنستان را به منطقه قره‌باغ متصل می‌کند. ارمنستان می‌گوید باکو این منطقه را محاصره کرده و اجازه ارسال کالا‌های اساسی را نمی‌دهد. در مقابل جمهوری آذربایجان می‌گوید ایروان قصد دارد از این مسیر برای فرستادن سلاح استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
قره باغ جز سرزمین ارمنستان هست ولی حیف و صدحیف که این نخست وزیر احمق ارمنستان تو جنگ قبلی بیشتر قسمتهاش را به بادکوبه داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
قره باغ مال ارمنستانه و اگه آذربایجان میخادتش باید یا بخره یا معاوضه کنه
آخرین اخبار