اسکای نیوز:

غرب در مورد اهداف زلنسکی در جنگ تردید دارد

یک رسانه انگلیسی در گزارشی نوشت با اینکه غرب به ضدحمله اوکراین متعهد است اما درباره اهداف نهایی زلنسکی دچار تردید شده است.

اسکای نیوز در گزارشی درباره جنگ اوکراین نوشت: اگرچه اوکراین عضو ناتو نیست، اما سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی برای مقابله با حمله روسیه را دریافت کرده است. با این حال، با رکود جنگ، آیا اهداف استراتژیک غرب و اوکراین همچنان همسو هستند؟ اگر نه، قدم بعدی چیست؟ هیچ کس حمله روسیه را پیش بینی نمی‌کرد اما این اتفاق افتاد و با وجود وسعت بیشتر روسیه، مقاومت اوکراین مصمم، شجاع و مؤثر بود. غرب با توقف پیشروی روسیه، گزینه‌های خود را بررسی کرد تا مداخله کند. اوکراین عضو ناتو نبود و غرب تمایلی به درگیری مستقیم با روسیه نداشت. با این حال، حمله مسکو یک تهدید مستقیم برای اروپا بود و اگر اوکراین شکست بخورد، مقصد بعدی مسکو کجا بود؟

اسکای نیوز همچنین تاکید می‌کند: دولت‌های غربی پس از دستیابی به هدف استراتژیک خود باید به هزینه‌های بحران زندگی، اولویت‌های داخلی و بازسازی موجودی‌های تسلیحات ملی نیز بپردازند. در واقع، نظرسنجی اخیر CNN نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها با مجوز کنگره برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه مخالف هستند. این یعنی در مورد حمایت تام و تمام غربی‌ها از اوکراین تردید ایجاد شده است.

اسکای‌نیوز می‌افزاید: تردید کمی وجود دارد که رهبران سیاسی غربی به طور علنی می‌خواهند از اوکراین با «هرچه لازم باشد» حمایت کنند. با این حال، واقعیت تلخ این است که اهداف اوکراین دیگر با حامیان آن همسو نیست. تعهدی برای حمایت از ضدحمله فعلی اوکراین وجود دارد، اما شک و تردید فزاینده‌ای وجود خواهد داشت که آیا اهداف نهایی زلنسکی قابل دستیابی یا قابل پشتیبانی هستند یا خیر؟

در پایان این گزارش آمده است: رئیس جمهور زلنسکی جامعه بین المللی را تشویق می‌کند تا بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین کند اما اکنون، برای ایجاد پایه‌های یک اوکراین مرفه، آزاد و امن، دولتمرد بزرگتری لازم است.

برچسب ها: اوکراین ، غرب ، اسکای نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار