خدمات رسانی ۹ موکب مهاجرین در قم

۹ موکب مهاجران و اتباع خارجی در استان قم به زائرانی که در مسیر بازگشت از عراق هستند خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: یکی از افتخارت ما در حوزه خدمت رسانی به مهاجرین و زائران اربعین حسینی برپایی مواکب مردمی مهاجرین است .

علی اکبر زارعی افزود: این طرح هرساله ازطرف اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی با مشارکت موکب های مردمی و هیات مذهبی مهاجرین مقیم قم درایام محرم و صفر بویژه اربعین حسینی هم در کشور ایران و هم درکشور عراق انجام می شود.

زارعی ادامه داد: بيش از 23 موکب فعال در زمينه هاي اسكان ، فرهنگي ، پذيرايي ، بهداشتي و درماني و .... در کشور ایران و عراق به زایرین اربعین حسینی خدمات رسانی کردند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: براي نخستين بار از سوي استان قم يك موكب مهاجرين از قم در مرز شلمچه و يك موكب در مرز چذابه مستقر و خدمت رساني كرده اند 

رئيس كميته امور اتباع ستاد اربعين حسيني استان قم بیان کرد : 9 موكب در استان قم اعم از موكب حضرت سيد الشهداء ، قمر بني هاشم ، مدافعين حرم ، امت واحده و تعدادي ديگر همچنان در حال خدمت رساني و اسكان زائرانی که در مسیر برگشت از كشور عراق هستند .

 وي با اشاره به اينكه 11 موکب دیگر در کربلا معلی و نجف اشرف افتخار میزبانی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از ابتداي ماه صفر تا پايان ماه صفر را بر عهده داشتند گفت: آمار تقريبي خدمت رساني به زائرين اربعيني امام حسين توسط مواكب مردمي مهاجرين در ايران و عراق روزانه بيش از يكصد هزار نفر توسط مواكب مردمي مهاجرين استان قم مي باشد­

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار