هشدار لاوروف نسبت به حمله اوکراین به خطوط گازی ترک استریم

وزیر خارجه روسیه هشدار داد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد اوکراین قصد دارد به دو خط لوله گاز این کشور حمله کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد تلاش هایی برای منفجر کردن خطوط لوله گاز ترک استریم و جریان آبی در دریای سیاه صورت می گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه افزود: «ما در حال گشت‌زنی در بخش‌هایی از در دریای سیاه بوده‌ایم زیرا اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای منفجر کردن خطوط لوله ترک استریم و خط لوله آبی نیز وجود دارد، مانند جریان‌های نورد استریم.

لاوروف همچنین ابراز تاسف کرد که هیچ کس یک تحقیق عادی در مورد خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه انجام نمی دهد وی تاکید کرد: هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

اوایل ماه جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک کنفرانس خبری پس از گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان گفت که خطوط لوله گاز ترک‌استریم و جریان آبی که روسیه از طریق آن گاز به ترکیه می‌رساند، هدف حملات دائمی از جمله با استفاده از پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین از بنادر دریای سیاه اوکراین قرار دارند.

خطوط لوله زیردریایی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان طراحی و ساخته شده بودند، روز ۲۶ سپتامیر هدف انفجار‌هایی با منشا ناشناس قرار گرفتند. این خرابکاری آشکار به نوعی سبب ایجاد یک وضعیت اضطراری در سراسر منطقه شد، زیرا منابع مهم واردات انرژی به اروپا را درست زمانی که جنگ اوکراین بهای نفت را به شدت افزایش داده بود، قطع کرد. مدتی بعد فاش شد کشورهایی از جمله آمریکا، نروژ و اوکراین در این خرابکاری نقش داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
روسیه چرا از ایران گازشو صادر نمیکنه
آخرین اخبار