وقوع سیل ویرانگر در هنگ کنگ

بارش سنگین باران در هنگ کنگ باعث وقوع سیل مهیب در این منطقه شده است.

تغییرات اقلیمی در جهان باعث شده است بخشی از کره زمین دچار خشکسالی‌های بی سابقه و بخشی دیگر شاهد بارش‌های سیل آسا باشد. با آنکه هنوز ۲ هفته تا آغاز فصل پاییز در نیمکره شمالی باقی مانده است، کشور‌های مختلف در این منطقه شاهد بارش‌های سنگین و وقوع سیل هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بارش شدید و سیل آسا در هنگ کنگ باعث جاری شدن سیل در این منطقه شده است. 

مقامات محلی می‌گویند میزان بارش باران در این منطقه بی سابقه بوده است به طوری که از ۱۴۰ سال پیش که مرکز هواشناسی در این منطقه تاسیس شده و اقدام به سنجش میزان بارش می‌کند، باران شب گذشته که تا بامداد امروز ادامه یافت بی سابقه بوده است. 

هنگ کنگ با بیش از ۱۷ میلیون نفر جمعیت اکنون شاهد سیل مهیب و زیر آب رفتن بخش قابل توجهی از منطقه است. مقامات مدارس را تعطیل کرده و از کارگران خواسته اند امروز در سرکار حاضر نشوند. 

میزان بارش باران طی تنها چند ساعت در این منطقه بالغ بر ۲۰۰ میلی متر بوده است که رکوردی جدید در تاریخ این منطقه است. جان لی، رئیس هنگ کنگ با ابراز نگرانی درباره شرایط به وجود آمده اعلام کرد: سیل بخش اعظمی از منطقه را درگیر کرده است. من از تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با حداکثر توان خود به این موضوع واکنش نشان دهند. 

بازار سهام هنگ کنگ اکنون تعطیل بوده و داد و ستد سهام در آن انجام نمی‌شود. یکی از خطوط راه آهن این منطقه کاملا از دسترس خارج شده و سایر خطوط نیز با تاخیر در حال خدمات دهی به مردم هستند. حجم گسترده‌ای از باران وارد ایستگاه‌های مترو شده است. 

تا این لحظه برآوردی از خسارات وارده ناشی از این سیل انجام نشده است. با این حال، مقامات بهداشت و درمان می‌گویند دستکم ۸۳ نفر طی این سیل زخمی شده‌اند که حال ۳ تن از آن‌ها وخیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار