سفر یک هفته‌ای مادورو به چین

رئیس جمهور ونزوئلا طی سفری یک هفته‌ای عازم پکن می‌شود.

چین به عنوان یک بازیگر تجدیدنظر طلب در نظام بین الملل که به دنبال گسترش نفوذ جهانی خود است، آمریکای لاتین را که زمانی حیاط خلوت ایالات متحده محسوب می‌شد، در راس برنامه‌های خود قرار داده است. نزدیکی با برزیل، بزرگترین اقتصاد این منطقه و عضو گروه بریکس بخشی از این برنامه است. ونزوئلا به عنوان یکی از کشور‌های ناراضی از هژمونی آمریکا در نیمکره غربی که تحت تحریم‌های شدید واشنگتن قرار دارد اکنون به دنبال گسترش مناسبات با پکن برای مقابله با رژیم تحریم هاست.

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا قرار است از هشتم تا چهاردهم سپتامبر (ماه جاری میلادی) به پکن سفر کند. این سفر به دعوت رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین صورت گرفته است. 

وانگ یی، وزیر خارجه چین طی دیدار با دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در روز گذشته تاکید کرد: ما قاطعانه از حفظ استقلال و عزت ملی ونزوئلا حمایت می‌کنیم و بی تردید پکن دوست قابل اعتماد کاراکاس است. 

رودریگز نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های پکن از کشورش تقدیر کرده و خواستار گسترش مناسبات میان دو طرف شد. وی خاطر نشان کرد: ما صادقانه از چین به دلیل حمایت‌های قاطعش از ونزوئلا در برابر تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه (آمریکا) تشکر می‌کنیم. 

قرار است طی سفر یک هفته‌ای مادورو به پکن، وی با رئیس جمهور چین و مقامات ارشد این کشور دیدار کند. گسترش مناسبات تجاری در راس برنامه‌های دو کشور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار