ترامپ: تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ باعث حمله روسیه به اوکراین شد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پیروزی رقیب خود در انتخابات پیشین را دلیل حمله مسکو به کی‌یف دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در مصاحبه با برنامه رادیو آمریکا، مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب نمی‌شد و ترامپ همچنان در کاخ سفید باقی می‌ماند، جنگ میان روسیه و اوکراین در نمی‌گرفت.

ترامپ در بخشی از این مصاحبه گفت: «اوکراین بسیار غمگین است، اگر انتخابات ما اینجور نمی‌شد، پوتین حمله نمی‌کرد، اگر من رئیس‌جمهور می‌ماندم، در حال حاضر میلیون‌ها انسان مرده زندگی می‌کردند.»

ترامپ در بخشی دیگر مدعی شد که «اگر همچنان رئیس‌جمهور بود، در حال حاضر بحثی درباره تایوان وجود نداشت، و او ارتباط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی خود، حفظ می‌کرد.»

او همچنین با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، او را «فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور» توصیف کرد و هشدار داد که رهبری او می‌تواند جهان را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق دهد که منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.

ماه گذشته ترامپ مدعی شد که در ۲۴ ساعت می‌تواند درگیری میان روسیه و اوکراین را پایان دهد و برای این ادعای خود طرحی هم ارائه کرده است، او همچنین مدعیست که نفوذ کافی بر روسای جمهوری روسیه و اوکراین را دارد و در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایده‌ای برای ادامه درگیری نخواهند دید.

ترامپ در بخشی دیگر از مصاحبه گفت که پوتین، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و رقیب او در انتخابات، را با زیرکی خود بازی داده‌اند و در این راستا گفت: «این افراد تیزبین، سرسخت و به طور کلی شرور هستند، آن‌ها شرور هستند و اکنون در اوج بازی خود هستند. ما مردی داریم که نمی‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد. این خطرناک‌ترین زمان در تاریخ کشور ماست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
بله درسته ما ملت می توانیم هستیم اما وقتی اومدی سر کار همه چیز گرون میشه و معلوم میشه همه این حرفها برای انتخاب شدن بوده و هیچ خاصیتی نداری. رئیس‌جمهور ها همه وعده دروغ میدهند تا سر کار بیایند.
آخرین اخبار