آرامستان جوی هُرهُر مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از مرمت و ساماندهی آرامستان تاریخی جوی هرهر خبر داد.

عبدالمجید شاکری شمسی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: مرمت و ساماندهی آرامستان تاریخی جوی هُرهُر شهر میراث جهانی یزد با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد ریال در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی استان یزد قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مهم‌ترین اقدامات مرمتی این آرامستان را مرمت پشت بام ها، نماسازی و ساماندهی قبور عنوان کرد.

او با بیان اینکه آرامستان جوی هرهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های شهر یزد به شمار می‌رود، ادامه داد: قبرستان مسلمانان شامل دو قطعه زمین در امتداد یکدیگر واقع شده که دور تا دور آن را اتاق‌هایی ایوانی شکل با سقف‌هایی با قوس هلالی دربرگرفته و داخل اتاق‌ها قبوری مربوط به دوره قاجار و پهلوی مشاهده می‌شود.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه در این قبرستان، بنا‌های آرامگاهی متعلق به ۱۰۰ عالم دینی و بقیه اشخاص سرشناس علمی، فرهنگی و اقتصادی با سنگ‌های قبر بسیار زیبا و چشم‌نواز مشاهده می‌شود، گفت: برخی از این بنا‌های آرامگاهی کلاه فرنگی و پلانی مربع شکل دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار