جریمه میلیون دلاری شرکت یونانی به دلیل حمل نفت ایران

یک شرکت حمل و نقل دریایی از یونان به دلیل انتقال نفت ایران به پرداخت چند میلیون دلار محکوم شد.

شرکت یونانی «امپایر نویگیشن» با اعتراف به قاچاق نفت خام ایران به پرداخت ۲.۴ میلیون دلار (۲.۲ میلیون یورو) جریمه شد.

به گزارش یورونیوز، این شرکت یونانی پیشتر تحت تحریم ۳ ساله آمریکا قرار گرفته بود و اکنون پرونده آن در دادگاه عالی آمریکا علنی شده که نشان می‌دهد به گفته دادستان‌های عمومی آمریکا این شرکت حدود ۱ میلیون بشکه نفت از نفتکش سوئز راجان انتقال داده که آمریکا آن را توقیف کرده است.

مسائل مربوط به این ۱ میلیون بشکه باعث تشدید شدن تنش میان ایران و آمریکا شد و این در حالی بود که دو طرف بر سر میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی برای آزادی پنج ایرانی آمریکایی که در تهران نگهداری می‌شوند، مذاکره می‌کردند.

این در حالی است که به تازگی نشریه آمریکا رویترز در گزارشی نوشت که با وجود تحریم‌های آمریکا، تولید و صادرات نفت ایران در ماه اوت (مرداد ماه) افزایش یافته است. به گفته تحلیلگران، به نظر می‌رسد، افزایش رقم صادرات نفت ایران در نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌ها و احتیاط واشنگتن در اجرای این تحریم‌ها بوده است.

آمریکا تلاش کرده تا صادرات نفت ایران را از سال ۲۰۱۸ محدود کند، از طرفی، قیمت بالای نفت یک تهدید سیاسی برای بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. از اینرو، عرضه بیشتر در بازار‌های جهانی می‌تواند قیمت‌ها را پایین نگه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا هر دفعه افزایش فروش نفت رو تو بوق وکرنا میکنید خوب دشمنه دشمن ناراحت از پیش تعیین ماست حالا که تحریم رو به لطف خدا دور میزنیم دیگه هی با بلندگو جار زدن چیه بابا راز داری ما هیچ چیز از اصادراتشون نمیدونیم مشکل ایران اینه راز دار نیست بابا با پنبه سر ببرید در مقابل این دشمنان خونخوار ما باید زیرکانه وغیر آشکار کار خودتون رو به پیش ببرید داره دشمن از این ور مبادله میکنه از اون ور داره نفت ما رو توقیف ویا کشتی نفتکش اجاره ای ما رو جریمه میکنه پس اینا دوست ما نیستن کفار ومنافقین هستن منظور از این کارها دارن شما چرا باورشون میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
ایران هم همین کار را با شرکتهای دیگری که نفت آمریکا و انگلیس و کشورهای بدخواه انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۹:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
الله اکبر ""
آخرین اخبار