کمبود یخ در قم دوباره دردسرساز شد

کمبود یخ در روز پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، باعث شد تا موکب‌داران قمی بار دیگر برای پذیرایی از زائران دچار دردسر شوند.

کمبود یخ در روز پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، باعث شد تا موکب‌داران قمی بار دیگر برای پذیرایی از زائران در یک مراسم پرشکوه مذهبی دچار دردسر شوند.

این موضوع در حالی است که کانال‌های اطلاع‌رسانی متعلق به شهرداری قم، از توزیع یخ‌های دپو شده بین موکب‌های پذیرایی از زائران در این روز خبر داده و پیش از این نیز قول مساعدت برای مدیریت این معضل را داده بودند.

در همین خصوص یکی از موکب‌داران مستقر در بلوار پیامبر اعظم (ص) ادعای مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم پیرامون توزیع آب شرب و یخ بهداشتی میان موکب‌های پذیرایی از زائران را زیر سوال برد.

او اظهار کرد: ادعای شهرداری قم در حالی است که قرارگاه مردمی اربعین از ساعات آغازین صبح تا ظهر روز اربعین، در هر موکب ۵ قالب یخ را به‌صورت رایگان توزیع کرده است؛ این در حالی است که یخ‌های شهرداری به‌صورت محدود و با دریافت هزینه توزیع شده است.

این موکب‌دار قمی با بیان اینکه شهرداری وعده داده بود که این یخ‌ها توسط خودروی متعلق به این سازمان به‌صورت رایگان در محل موکب‌ها توزیع شود، تصریح کرد:، اما در نهایت اتفاقی که افتاد این بود که یخ‌ها به کیوسک‌های متعلق شهرداری در عمود‌های ۳۷ و ۱۰۰ منتقل و با قیمتی بیش از قیمت کارخانه به فروش رسید.

او اضافه کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی، جابه‌جایی و تردد برای عوامل موکب‌ها سخت و دشوار باشد و انتظار ما این بود که حداقل یخ به موقع و در محل موکب توزیع شود.

شایان ذکر است کمبود یخ و تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده آن در روز نیمه شعبان، عید غدیر، تاسوعا، عاشورای امسال و سال گذشته نیز گلایه‌های بسیاری از موکب‌داران قم را در پی داشت.

منبع:قم نا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
با توجه به گرمای شدید هوا ی قم در فصول گرم ومصادف شدن با ازدحام عجیب مردم در نیمه شعبان وغدیر وعاشورا واربعین یا از قبل بایستی این موارد مد نظر قرار گیرد۰
۱-کارخانه های یخ هماهنگی شود تا این ایام بدور از تعطیلی وبا اضافه کاری این مشکل راحل کنند ۰
۲- از مردم بخواهند در ایام نذر یخ نمایند واز یخچال وفریزر خانگی یخ تحویل موکبها نمایند ۰
۳- آستانه مقدسه وجمکران برای این ایام وموارد اضطرای یک کارخانه یخ احداث‌ نمایند ۰