برگزاری اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری کشور برگزار شد.

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نقش و جایگاه سردفتران در جامعه که یک مسند مهم و خاص محسوب می‌شود، گفت: این حرفه در مقایسه با سایر حرفه‌های حقوقی به لحاظ امنیت همواره نیازمند بررسی بیشتر پذیرفته شدگان است.

بابایی گفت: در این مصاحبه و در مرحله اول، توان علمی افراد سنجیده می‌شود ضمن اینکه توان فنی آن‌ها نیز از اهمیت و مقوله خاصی برخوردار خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره به اینکه بسیاری از فرآیند‌ها در دفاتر اسناد رسمی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: برای ما بسیار مهم است که پذیرفته شدگان به فن‌آوری و آگاهی دسترسی داشته باشند.

بابایی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در این مصاحبه‌ها بحث علم حقوق است و باید توان فنی آن‌ها احراز شود. بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود لذا باید از توان تحلیل و قدرت استنباط برخوردار باشند.

وی گفت: تمام پذیرفته شدگان که در مرحله اول قبول می‌شوند، لازم است از مهارت فنی برخوردار باشند لذا دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار شده و سپس مصاحبه فنی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان ضمن تشکر از هیات‌های مصاحبه گفت: از ۲۰۰ هیات مصاحبه در سراسر کشور که در استان‌ها فعالند و از حالت تمرکز خارج شده‌اند قدردانی می‌کنم.

برچسب ها: ثبت اسناد ، سردفتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار