خرده مالکی چالش اساسی توسعه بخش کشاورزی کوهرنگ

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:خرده مالکی، اجرای طرح‌هایی نظیر الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را در شهرستان کوهرنگ با مشکلاتی روبرو شده است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در دیدار با کارکنان مدیریت جهادکشاورزی کوهرنگ به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود:اقلیم هوایی ویژه، گونه‌های گیاهی، بارندگی زیاد و کمبود آفت‌های گیاهی شرایط را برای کشت گونه‌های گیاهی با طول رشد کوتاه مهیا کرده است.

برزگر به چالش‌های بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:با توجه به خرده مالکی، اجرای طرح‌هایی نظیر الگوی کشت، و کشاورزی قراردادی در این شهرستان با مشکلاتی روبرو شده است که منجر به کاهش بهره وری در فعالیت‌های کشاورزی این شهرستان شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کوهرنگ ظرفیت بالایی در توسعه دامپروری دارد گفت:دامپروری به عنوان یک بخش اقتصادی از پر رونق‌ترین فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی است و گوشت قرمز ارزش تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان را افزایش داده است توسعه پایدار مبتنی بر زندگی عشایری و روستایی و افزایش سطح درآمد از دامپروری شاخص مهم در این شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی از جمله ظرفیت‌های بی بدیل بخش کشاورزی کوهرنگ است خاطرنشان کرد:ایجاد مجتمع‌های شیلاتی پرورش ماهیان سردابی در بخش بازفت این شهرستان می‌تواند راهکار خروج این بخش از بن بست اقتصادی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار